Erfaren Program-/Projektadministratör, Stockholm

Erfaren Program-/Projektadministratör, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att stödja program- och projektledare med planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera programmöten och styrgruppsmöten, att upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter, samt att upprätthålla övriga rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du rapporterar till programledaren och förväntas spela en viktig roll i programmets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid.

Arbetsuppgifter:

- Administrera program-/projektmöten och styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.

- Stötta det administrativa arbetet med t.ex. bokning av möten med personal och leverantör samt lokaler, förbereda workshops, ha kontroll på ingående personal i projekten och administrera/informera om konto för tidskrivning.

- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet.

- Vara delaktig och sammanhållande i kommunikationsarbetet i programmet/projekten.

- Vara informerad om innehållet i programmets kommunikationsplan och ta ansvar för dess efterlevnad samt även vara delaktig för uppdateringar/revideringar vid behov.

- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter.

- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för programmen och projektens räkning.

- Vara ansvarig för att hålla samman resursplaneringen för programmet. Koordinera och samverka med olika projektledare/resursägare för att ha kontroll på programmet/projektens resurser, både intern och extern personal samt leverantörer.

- Att säkerställa att alla projekt har gjort långsiktiga planer för resursbehov, status för dessa, och att de är kommunicerade.

- Säkerställa att semesterlistor är uppdaterade.

- Säkerställa att programmets intranätsida uppdateras och även utvecklas efter behov.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 4-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projektadministratör eller annan motsvarande roll.

- Minst 3 års erfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

- God datorvana inom MS Office.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetslivserfarenhet från energibranschen.

- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statliga verk eller myndigheter är meriterande.

- Arbetslivserfarenhet av att kommunicera teknisk och ekonomiskt komplexa frågor.

- Arbetslivserfarenhet av komplexa program/projekt är meriterande.

- Arbetslivserfarenhet av PPS eller motsvarande projektstyrningsmodell.

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

- Pedagogisk och social förmåga

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

- Arbetar självständigt och målinriktat

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

- Strukturerad och serviceinriktad

- Förmåga att jobba i grupp

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 december 2024

6 december 2024

Taggad och driven Uppdragsansvarig

Taggad och driven Uppdragsansvarig

6 december 2024

6 december 2024