OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund
Delta Consulting tillsätter nu ett spännande 2 års-uppdrag som Projektcontroller, till ett större infrastrukturprojekt i Stockholm. Du kommer ansluta till ett trevligt kontor med öppet klimat, där du ingår i ekonomifunktionen och stödjer relevanta Projektledare. Du kommer rapportera till Programcontroller.
Start för uppdraget: 1 jan, 2021.
Uppdragslängd: 2 år (ev. möjlighet till förlängning)
Din profil
Vi söker dig som är ansvarstagande och prestigelös. Du är kommunikativ och är van med en stödjande roll, där samarbete och kommunikation är av stor vikt. Rollen hanterar du genom din tidigare erfarenhet som projektcontroller vid infrastrukturprojekt. Du är van att arbeta självständigt med finansiell planering, budgetering, finansiell uppföljning, viss bokföring (Agresso), rapportering och framtagning av underlag för verksamhetsanalys.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvara för att upprätta och upprätthålla en budget och prognos för respektive projekt.
- Delta i arbetet att ta fram en aktuell budget och prognos för hela programmet.
- Ansvara för att programmets ekonomistyrningsprocess hela tiden är definierad och kommunicerad
- Jobba efter en gemensam metodik för finansiellplanering och uppföljning,
- Ta fram underlag och i dialog med projekt och programledningen, ta fram bemanningsplaner,
- Stödja ingående projekt/delprojekt och övriga funktioner i deras finansiellplanering och uppföljning
- Identifiera, analysera och förstå eventuella avvikelser mellan utfall, prognos och budget.
- Framtaga underlag till statusrapporter och olika presentationer till projekt- och programledningen
- Stödja Projektledaren med kontering och bokföring av fakturor
- Stödja Projektledaren med framtagning av relevanta rapporter
- Stödja Projektledaren med framtagning av projektstatusrapporter och ekonomirapporter
- Deltaga i projektledningsmöten
- Vid behov deltaga i relevanta programledningsmöten
- Delta i alla relevanta finansiell planerings- och uppföljningsmöten
- Aktivt deltaga i uppföljning av finansiellplanering på alla olika nivåer
- Delta i arbetet att ta fram och upprätthålla programmets CBS med tillhörande CBS-beskrivning för att identifiera och följa upp ingående arbetspaket
- Vid behov, delta i byggmöte med entreprenad för finansiell planering och uppföljning.
Som Integrerad omfattningsändringshandläggare kommer du arbeta med att samordna uppgifterna beträffande sammankallning, styrning och uppföljning av programmets Control Change Board (CCB).
Skallkrav
- Civilingenjörsexamen eller Civilekonomexamen, alt. kompetens som bedöms som likvärdig.
- 5 års dokumenterad erfarenhet som Controller
- 7 års erfarenhet av ekonomiarbete inom bygg och infrastruktur
- 2 års dokumenterad erfarenhet inom offentlig förvaltning
- 1 års erfarenhet av att ha jobbat i projektform med projekt på minst 500mkr.
- 5 års erfarenhet av MS-Office
- Konsulten ska ha - under de senaste 3 åren - minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med Integrerad ändringshantering, som samordnare eller handläggare, i projektform med projektstorlekar på minst 500 mkr.
- 1 års dokumenterad erfarenhet (under de senaste 3 åren) av att ha jobbat med ekonomisystemen Agresso och Hypergene.
Meriterande
- Mycket goda redovisningskunskaper
- Erfarenhet från att ha arbetat som projektcontroller i minst ett projekt där projektet varit inriktat på Spårväg inom de senaste 3 åren.
Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Katarina Söderberg på Katarina@deltaconsulting.se eller 070-566 50 58. Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson