OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö i ett företag där du som anställd får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara dig vi letar efter! Nu söker vi en Senior Operational Inköpare inom Gripen Support i Malmslätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I din roll som inköpare inom Supply Chain har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov till vår produktion, vilket kännetecknas av ett stort projektfokus. Du kommer att ingå i ett team som köper in reparationer och och material till flygplanskomponenter. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet och snabba insatser från både leverantörer och köpare. Du förväntas kunna hantera inköp av både standardkomponenter och beredning/framställning/tillverkning av komplexa kundspecifika produkter. Du bör vidare på ett enkelt sätt kunna manövrera mellan uppgifter av olika karaktär. När Saab arbetar inom en industrisektor som är föremål för exportkontroll, måste du förstå syftet och avsikten med detta på en övergripande nivå samt ha förmåga att snabbt bekanta dig med och agera på relevanta lagkrav.
Dina främsta uppgifter kommer huvudsakligen att vara följande:
- Inköp av reparationer och tjänster baserat på planerade behov
- Orderbeställning och leveransövervakning
- Försäljningsorder Erhålla kostnadsberäkningar
- Fortlöpande feedback till kundchefer och leverantörsuppföljning
- Flödesoptimering
- Dina viktigaste gränssnitt, utöver leverantörerna, kommer att inkluderas i funktionerna planering, strategisk inköp, projektkontor- och exportkontrollfunktioner.
Vem är du?
För att lyckas och trivas hos oss, tror vi också att du är en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare som har förmågan att agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på slutmålet. Du är ansvarsfull, stabil och har en positiv attityd. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och du ser möjligheterna som kommer med förändringar! Du är en person som har inköpsbakgrund. Du bör trivas i produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i försörjningskedjan. Du bör också kunna styra ditt flöde självständigt för att säkerställa väl utförda leveranser.
Andra önskvärda kvalifikationer är god kunskap om MS Office, bra kommunikationsförmåga samt erfarenhet från inköpsarbeten inom flygunderhållsindustrin. Om du även besitter erfarenheter inom ett eller fler av följande områden, är du lite av en drömkandidat för oss!
- Erfarenhet av inköp inom försvarsindustrin, läkemedelsindustrin eller andra mycket reglerade verksamheter
- Erfarenhet och/eller intresse för exportkontroll
- Erfarenhet av arbete i affärssystem från IFS
Denna position kräver att du kommer att godkännas i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska skyddslagen.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund