OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Erfaren projektkontorsadministratör till Svenska kraftnät.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Vi söker en erfaren projektkontorsadministratör som ska assistera ett projektkontor och en delportfölj på Svenska kraftnät. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra inom division System.
Du kommer att stödja delportföljledaren med planering, rapportering, dokumentation och kommunikation, samt planering, uppföljning, administration och kommunikation av aktiviteter inom projektkontoret. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera delportföljråd och upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du ingår i projektkontoret och förväntas spela en viktig roll i projektkontorets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid. Du kommer även bidra till utvecklingen av projektkontoret genom att driva mindre förbättringsaktiviteter.
Arbetsuppgifter
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad.
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom delportföljen och projektkontoret.
- Administrera delportföljråd och möten för översyn av våra projektstyrgrupper, inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till delportföljens och projektkontorets intressenter, bl.a. genom vårt intranät.
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för delportföljens räkning.
- Bidra i olika utvecklingsaktiviteter med syfte att utveckla projektkontorets ansvarsområden i samarbete med övriga projektkontorsmedlemmar.
- Bistå med administration och dokumentation kring olika utbildningsinsatser, workshops etc.
- Administrera diarieföring vid behov.
Krav (OBS, obligatoriska)
- Gymnasieexamen
- Minst 4-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av stödjande, samordnande och koordinerande karaktär eller annan motsvarande roll.
- Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kopplade till processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- God datorvana inom MS Office
Meriterande
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statligt verk eller myndighet är meriterande.
- Arbetslivserfarenhet av PPS eller motsvarande projektstyrningsmodell
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med Projektverktyget från Antura.
Annat
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Pedagogisk och social förmåga
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Strukturerad och serviceinriktad
- Förmåga att jobba i grupp
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!