OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en erfaren administratör/koordinator som ska assistera vår kunds ledning. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra initiativ inom det övergripande programmet hos kunden.
Du kommer att stödja program manager och dennes ledning med planering, uppföljning och kommunikation. Exempelvis kommer du att ansvara för att administrera styrgruppsmöten, att upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till medarbetare och intressenter, samt att upprätthålla övriga rutiner avseende rapportering och uppföljning. En viktig uppgivit består också i att upprätta processer och rutiner för dokumentation och arkivering, samt för effektiv inhämtning och distribuering av information.
Kortfattade arbetsuppgifter
- Skapa ordning och reda
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter
- Administrera interna och externa styrgruppsmöten
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till medarbetare och intressenter
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning
- Etablera och förbättra relevanta processer
Du kan komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är liknande.
Skallkrav
- Du har minst 3-års arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projekt-administratör eller annan motsvarande roll
- Du har erfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning
- Kunskap om eller erfarenhet av energibranschen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av att kommunicera teknisk och ekonomiskt komplexa frågor
- Erfarenhet av komplexa internationella program/projekt
- Erfarenhet av att designa, förbättra och upprätthålla processer
Personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Lätt för att skapa förtroende.
Start december, tillsvidare, heltid.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting