OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sparbanken Alingsås är en lokal bank med kontor i Alingsås, Lerum, Vårgårda, Herrljunga och Sollebrunn. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1833. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället. Vi har ca 125 anställda på våra fem kontor och alla medarbetare skapar och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Läs mer på http://www.sparbankenalingsas.se..
Sparbanken Alingsås söker en erfaren kundrådgivare till kontoren i Vårgårda och Herrljunga.
Det finns sammanlagt 18 tjänster på kontoren i Vårgårda och Herrljunga fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium.
Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga.
Kontoren i Vårgårda och Herrljunga har en spännande marknad med tydlig tillväxt vilket ger oss stor potential att öka våra affärer genom kvalificerad rådgivning mot privatpersoner, företag och företagsledare. Våra medarbetare har hög kompetens på kontoret och kan möta alla kundens behov. Som medarbetare har du fina möjligheter att utvecklas i olika roller och kompetensområden i våra starka och engagerade team. Tillsammans skapar vi den bästa upplevelsen för kunderna här i Vårgårda och Herrljunga
Det är meriterande om du har Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens samt godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL. Men vi söker även dig som vill växa med oss.
Huvudansvar
Kundrådgivaren ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta alla privat- och företagskunders behov av service, bokad rådgivning, produkter och tjänster samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi.
Dina arbetsuppgifter
- Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten.
- Erbjuder och säljer våra produkter, tjänster och kanaler utifrån kundens behov.
- Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla kundmöten.
- Bidrar aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad.
- Träffar kunder i det spontanamötet. Där kunder väljer om det ska ske fysiskt, digitalt eller via telefon
- Håller sig uppdaterad om den digitala utvecklingen och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva hur de digitala tjänsterna används.
Du
- Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar.
- Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
- Tar initiativ till kundkontakter och kan driva och leda dig själv.
- Vill förverkliga Sparbanksidén.
- Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad.