OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Om företaget
Gillar du att vara spindeln i nätet i organisationen? Är du en problemlösare med öga för detaljer? Har du erfarenhet av både redovisning och lön? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Vi på Clockwork söker nu en redovisnings- eller löneekonom på heltid till vår kund i Solna, ett globalt bolag.
Tjänsten är en visstidsanställing på heltid och startar 2021-12-08 eller snarast möjligt och pågår till 2022-06-30.
I rollen kommer du bland annat:
• Vara en viktig del i Global Business Services (GBS) nordiska löneleverans där du ansvarar för bokföringen samt avstämningen på lönekonton.
• Bidra till att säkerställa, tillsammans med finansavdelningen, att förändringar av regler och policys inom ditt område implementeras på rätt sätt.
• Utveckla och dokumentera arbetsrutiner, processer och arbetssätt samt hantera kvalitetsfrågor och kvalitetssäkring.
• Vara spindel i nätet mellan den lokala organisationen, den globala redovisningshuben och shared servicefunktionerna i Norden.
• Medverka, initiera och driva olika projekt inom lönefunktionen
Din profil
Till vår kund i Solna söker vi nu dig som har erfarenhet inom redovisning eller som löneekonom. Då du kommer att arbeta nordiskt är det meriterande om du har erfarenhet från lön eller bokföring från något annat nordiskt land utöver Sverige. Du är en fena på Excel och vi ser det som ett plus om du har viss erfarenhet från att arbeta med bokslut, budget, prognos, analys samt övriga financial controlleruppgifter. Du har några års erfarenhet av arbete i olika administrativa system och är van att arbeta i team. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i SAP eller andra HR-system eller med närliggande arbetsuppgifter. Det är meriterande med erfarenhet från att jobba och analysera stora mängder data samt en vana att arbeta med processflöden.
Som person är du serviceinriktad, analytisk, prestigelös och självgående. Du har ett detaljperspektiv och är van vid problemlösning. Du har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna leverera kvalité mot deadline.
Vidare har du kunskaper i både svenska och engelska, såväl tal som skrift.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Axel Elveljung via mejl: axel.elveljung@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 12. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.