OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Randstad är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag och få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Randstad AB söker en redovisningsekonom för uppdrag hos vår kund i Helsingborg. Uppdragets omfattning är 50% och du kommer att vara anställd som konsult hos Randstad AB. Syftet är att anställningen skall övergå till en fast anställning hos vår kund efter 6 månader. Det finns goda möjligheter att tjänsten utvecklas till en 100% anställning.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att vara delaktig i alla funktioner på ekonomiavdelningen och du kommer att arbeta med allt från avancerade till enklare arbetsuppgifter. Dina främsta uppgifter kommer att vara inom redovisning.
Du bör ha mycket god erfarenhet av att självständigt ha arbetat med följande uppgifter:
Fakturering
Kund- och leverantörsreskontra
In- och utbetalningar
Bokslutsarbete
Månadsbokslut
Moms- och skattedeklarationer
Löneutbetalningar
Allmän administration och systemadministration
Din bakgrund
Vi söker dig med treårig ekonomisk gymnasiekompetens eller motsvarande relevant utbildning inom ekonomi, förslagsvis med inriktning mot redovisning. Det är ett krav att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du talar svenska obehindrat. Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, är viktigt då detta är vår kunds koncernspråk.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är en positiv lagspelare med ett stort driv och engagemang. Du bör vara självgående, strukturerad och noggrann.
Andra viktiga egenskaper är stresstålighet och flexibilitet.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Pelle Thorsen på 012-2269513.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström