OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningssektionen
Sjukvård
Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Europas största sjukhus med en omsättning på 16,2 miljarder kronor.
Vår verksamhet är geografiskt koncentrerad till Solna och Huddinge men vi ansvarar även för vissa verksamheter som är belägna på bland annat Södersjukhuset, Danderyds sjukhus och Rosenlunds sjukhus samt cirka 80 lokala laboratorier i primärvården.
Karolinska Universitetssjukhuset är en av Stockholms största arbetsplatser med cirka 16 000 medarbetare.
Redovisningssektionen är en del av Ekonomavdelningen och är geografiskt belägen i Huddinge.
Redovisningssektionen hanterar redovisningsuppdraget både för Karolinska Universitetssjukhuset och för Södertälje Sjukhuset AB.
Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom som dels kommer att ha en viktig roll i att stötta controllersektionen på Södertälje Sjukhuset AB inom redovisningsområdet men även ansvara för olika redovisningsuppgifter inom Karolinska.
Arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning
- Kvalitetssäkring och inläsning av leverantörs- och bokföringsfiler
- Delaktighet i månads-, del- och årsbokslut
- Avstämningar av balanskonton och analys av resultatkonton
- Kund- och leverantörsreskontraansvar
- Anläggningsredovisning
- Hantering av lönefiler som kommer från HR-avdelningen
- Hantering av transaktionsöverföringar från försystem till ekonomisystem
- Utveckling av redovisningsrutiner och systemförvaltning
- Vara stöd och support till användare av ekonomisystemet
- Delta i ekonomi- och systemrelaterade projekt
- Fungera som stöd och rådgivare i redovisningsfrågor
- Back-up för andra på redovisningssektionen
Kvalifikationer:
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på högskolenivå eller liknande och flera års erfarenhet av brett och kvalificerat redovisningsarbete.
Du har mycket goda redovisningskunskaper och en hög IT-mognad. Det är vidare en fördel om du har erfarenhet av projekt- och anläggningsredovisning samt löneadministration.
Du har erfarenhet av processarbete och förstår de olika flödena på en ekonomiavdelning samt vikten av en bra konteringsstruktur.
Det är meriterande om du har erfarenhet av implementering av ett integrerat system och har varit kravställare. Vidare så har du god kunskap i Officepaketet och behärskar svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
För att du ska trivas hos oss och vi med dig så tror vi att du är en ansvarstagande, självgående och driven person som trivs i en miljö med höga krav och tidvis högt tempo.
Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, se till helheten, är kommunikativ och serviceinriktad.
Du har lätta att lära dig nya saker och trivs i en organisation som hela tiden utvecklas för att förenkla och förbättra processer och arbetssätt.
Vidare arbetar du noggrant, strukturerat och lösningsorienterat.
Du är stresstålig, duktig på att prioritera och har lätt att fatta beslut.
Övrig information:
Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö i fräscha lokaler i Flemingsbergs centrum och ett arbete med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Urval och intervjuer sker fortlöpande.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. <b>Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.</b>