OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla våra kunder inom fastighetsredovisning, möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper och samtidigt ha kul på jobbet? Vill du ta chansen att arbeta på ett av norra Europas största fullservicebyråer? Bra, sök jobb hos oss!
På Accountor befinner vi oss just nu i en expansiv fas inom fastighetsområdet. Vi söker dig som vill vara med och utveckla redovisningen såväl som processerna hos Accountors fastighetskunder. Såväl som möjlighet till en hybrid arbetslösning ligger vårt kontor mitt i hjärtat för innovation, i Medicon Village där du är omgiven av inspiration och entrepenörsanda från flera olika bolag!
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och kvalificerad tjänst i en verksamhetsnära roll. I rollen som kundansvarig fastighetsekonom är du ansvarig för några av Accountors största kunder, och kommer tillhöra ett kontor på cirka 25 glada kollegor som gärna hjälpa dig bolla idéer eller stanna upp och njuta av en kopp kaffe eller två.
I dina ansvarsområden ingår främst:
Kundansvar för några av Accountors största kunder inom fastighetsområde
Leda teamet i processerna kring fastighetstransaktioner
Kvalitetssäkring av kunders legala månads-, kvartals- och årsbokslut
Delaktig i arbetet med delårsrapporter och årsredovisning samt skatteprocesser
Vara med och utveckla processer och rutiner
Förutom utveckling av kunduppdragen ges du möjligheten att arbeta självständigt, varierat och flexibelt, så att även balansen mellan arbete och privatliv fungerar för dig. Du kommer att ingå i ett starkt team som tillsammans utvecklar bolaget inom fastighetsområdet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Vem är du
Vi söker dig som har högskoleexamen eller YH-utbildning inom ekonomi.
Vi tror att du minst har 3-5 års relevant erfarenhet från fastighetsbolag som redovisningschef eller ekonomichef eller annan fastighetsrelaterad verksamhet. Tidigare erfarenhet av arbete som konsult och med rapportering mot kund är värdefullt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisningsfrågor vid fastighetstransaktioner och vill samverka både med interna och externa intressenter.
Du behärskar svenska i tal och skrift samt har minst normalgoda kunskaper i engelska.
Som person är du drivande, strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du är van att arbeta självständigt, är förtroendeingivande, utvecklingsorienterad, kan ta egna initiativ och prioritera.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Malin Nordfjäll, malin.nordfjall@accountor.se
Om verksamheten
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största
fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Läs också mer om https://www.accountor.com/sv/sweden