OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en utbildad och erfaren redovisningsekonom till en statlig myndighet för att arbeta med redovisning i ett EU-finansierat projekt under minst ett år med start i mars 2023. Låter detta som din nästa utmaning? Då ska du inte tveka att skicka in en ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Du som redovisningsekonom kommer att arbeta i ett projekt som hanterar stöd till forskning och utveckling för små och medelstora företag. Projektet är delfinansierat med EU-medel vilket medför ett omfattande regelverk för rapportering och uppföljning. Företagen som har fått stöd rapporterar till myndigheten som ansvarar för uppföljning och kontroll för vidare rapportering till Tillväxtverket.
Uppdraget omfattar:
• Granska inkomna rapporteringar från företag
• Kontrollera kostnader mot projektbeslut/förordning/handbok för EU-projekt
• Sammanställa interna kostnader och dokumentera tillhörande underlag
• Rapportera interna kostnader samt företagens kostnader i Tillväxtverkets portal
• Följa upp företagens projektbudgetar samt interna kostnader mot budget
• Lämna prognoser till controller samt till Tillväxtverket
• Svara på ekonomiska frågor från involverade parter
• Granska ekonomisk slutredovisning efter företagens projektavslut och fastställa ev. återbetalningsbelopp
Utöver detta kan andra uppgifter tillkomma som exempelvis ekonomisk uppföljning av stöd eller granskning av ekonomiska rapporteringar inom andra uppdrag vid myndigheten.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för uppdraget som redovisningsekonom ska du ha:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt ska du ha gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet inom redovisning/ekonomi.
• Självständigt kunna arbeta i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i bokföringssystem
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du har:
• Ekonomisk redovisning av EU-projekt
• Arbetat inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet i ärendehanteringssystemet ÄHL
• Erfarenhet i systemet NOVA
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start 1 mars och löper i 12 månader till sista februari 2024, med möjlighet till förläning upp till ett år till. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52