Erfaren redovisningsekonom till Elgiganten

Erfaren redovisningsekonom till Elgiganten

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med att bidra till Elgigantens ekonomiadministrativa processer inom redovisning och bokslutsarbete. För att bemästra denna roll krävs det att du med självsäkerhet kan ansvara för god och kvalitetssäkrad bokföring samtidigt som du besitter en god analytisk förmåga som kan synliggöra olika förhållanden samt avvikelser. Övergripande beskrivning gällande de förekommande arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning och betalning av moms, skatter- och avgifter
• Operativt ansvar och upprättande av periodbokslut inom satta deadlines och med stöd av Finance Manager och Financial Controller vid behov
• Uppföljning av projekt/utvecklingsinitiativ före driftstart inklusive anläggningsregister
• Löpande dialog med Center of Excellence (Shared Service Center) där kvalitetssäkring samt uppföljning av outsourcade uppgifter förekommer
• Företagets administration gällande Avtalshantering; Kvalitetssäkring samt uppföljning av operativa samt finansiella avtal ingår i det generella ansvaret gällande företagets avtalshantering
• Fakturering och vidarefakturering kan tillkomma som operativa arbetsuppgifter

Tjänsten är förlagd dagtid och startar omgående under en period på fem månader. För rätt person finns det möjlighet till fortsatt anställning.
Om dig
Vi söker dig som har en utbildning och flera års erfarenhet som redovisningsekonom. Som person bör du vara självständig och ha ett strukturerat arbetssätt. Ditt arbete kännetecknas av god kvalitet samt noggrannhet. För att lyckas i rollen bör du ha god social förmåga och samarbetsförmåga. Viktigt för tjänsten är:
- Godkänd eftergymnasial utbildning motsvarande högskola eller universitet
- Minst 5 års erfarenhet inom årsbokslut och ekonomirelaterade arbetsuppgifter
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal såväl i skrift
- Du skall ha goda kunskaper i Excel och erfarenhet från arbete i större ekonomisystem är meriterande. Elgiganten använder affärssystem SAP och ekonomimodul inom SAP.
Vi kommer göra intervjuer på löpande basis och lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Elgiganten
Elgiganten är en mångkulturell arbetsplats och arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där den enskilda individens engagemang gör skillnad. Distributionen till deras kunder bygger på konceptet "Logistik med hjärtat" där Elgiganten som transportköpare tar ansvar och garanterar konkurrens på lika villkor genom att säkerställa att alla chaufförer har lön enligt standard i det land de lever och verkar i och alltid kan kommunicera med varandra. Transporterna ska alltid utföras med god kvalité och hög säkerhet.
Läs mer på https://elgigantenlogistik.se/
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin:
• william.maklin@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
• kandidatsupport@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024