OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren redovisningsekonom och tycker om att arbeta i en ansvarstagande roll? Trivs du även med att arbeta i finansbranschen? Då kan du vara den vi söker!
Hos vår kund blir du en del av ett strukturerat redovisningsteam där du kommer att ansvara och stötta i hela redovisningsarbetet och framförallt avlasta i bokslut- och rapporteringsarbete. Ekonomiavdelningen har ett övergripande ansvar för bolagets finansverksamhet, det gäller därför att du håller dig uppdaterad kring bolagets riktlinjer och policys. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta i ett högt tempo och ha många bollar i luften. Avdelningen sitter i ljusa och fina lokaler i Solna Business Park.
Arbetsuppgifter
Fokus kommer vara att stötta redovisningschefen med mer kvalificerat arbete. Att vara den som kan leverera och vara ett bollplank kopplat till redovisning, bokslut och rapportering. Samtidigt ska man vara beredd att avlasta i det löpande arbetet också.
- Stötta leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Vara delaktig i bokslutsarbetet och driva vissa delar. Exempelvis upplupna kostnader, provisionsberäkningar, koncerninterna mellanhavanden.
- Rutin- och processförbättringar
Lämplig bakgrund
Du har någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning, gärna en akademisk utbildning, kandidatexamen eller motsvarande och har arbetat ca tio år med kvalificerat redovisningsarbete. Du är självständig i ditt arbete, driven och har en god kommunikativ förmåga. Som person har du lätt för att samarbeta, noggrann och trivs med att arbeta i team.
Övrig information
Uppdragstyp: Konsultuppdrag 6 månader, eventuell möjlighet till förlängning
Ort: Solna
Start: Omgående
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Eric Brobeck på 076 647 16 04. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Erfaren redovisningsekonom till finansbolag i Solna
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88