OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu för kunds räkning en senior redovisningsekonom. Vår kundlevererar tjänster inom ekonomi till fackförbund och a-kassor främst inom tre huvudområden; Kundreskontra, Leverantörsreskontra och Huvudbok. Enheten arbetar som stödfunktion och utgör kundernas externa ekonomiavdelning.
I din rollarbetar du självständigt med kvalificerat ekonomiarbete och är specialiserad inom redovisningsområdet. Arbetet utförs i affärssystemen Visma Control, Visma DCE, Visma INSIKT och Visma SPCS Bokslut. Arbetet bedrivs i nära relation till kunden.
I dina uppgifter ingår
- Ansvar för kundernas löpande redovisning, rapportering och avstämning
- Upprätta månads-och årsbokslut
- Upprätta skatteberäkning
- Upprätta årsredovisning
- Upprätta inkomstdeklaration
- Ansvara för uppbörds- och momsdeklarationer
- Övervaka ekonomiska flöden samt efterlevnad av lagar, rekommendationer och regler
- Ansvar för kontakt med skatteverket, bank-och andra myndigheter
- Analysera och ta fram ekonomiska underlag
- Samverkan med övriga enheter inom organisationen främst lön-och medlemsenheterna
Du medverkar även i ekonomirelaterade projekt och bidrar kontinuerligt till funktionens och organisationens utveckling. Vår kund sitter vid Odenplan i centrala Stockholm.
Vem söker vi?
Vi tror att du har
- Eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, t.ex. Högskola, KY-utbildning eller likvärdig kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet från servicefunktion med kundrelaterat arbete
- God datorvana samt kunna hantera Office-paketet
- Dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med ekonomiadministrativa system samt systemansvar.
Det är en fördel om du är Auktoriserad redovisningskonsult via SRF eller FAR
Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad, lyhörd och kommunikativ. Du har en god förståelse för ekonomisystem och har goda kunskaper i att arbeta i Excel.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kan det därefter bli aktuellt med förlängning eller överrekrytering till kunden. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88