OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är en härlig stad belägen mitt i Öresundsregionen. Du kan ta dig hit med Öresundståget från Malmö på 35 minuter och från Helsingborg på 15 minuter.
Vi som arbetar i Landskrona stad trivs med att arbeta för, och med, våra medmänniskor. Syftet med våra arbetsinsatser är att leverera kommunala tjänster med så hög kvalitet som möjligt till våra kommuninvånare.
Med mod och handlingskraft skapar vi de bästa framtidsutsikterna för invånare och företagare i Landskrona. Vi tar till vara och utvecklar Landskronas potential - ett unikt läge vid havet, mitt i en storstadsregion - och skapar goda, hållbara samhällsvärden.
Dina arbetsuppgifter
- Anläggningsredovisning som inkluderar både administration i ekonomisystemet såsom aktivering och köra rapporter, agera stöd och rådgivande i organisationen. Avstämningar och underhåll av anläggningsregistret samt ta fram underlag vid bokslut.
- Administrera budget- och prognosmodulen i ekonomisystemet
- Delaktig i bokslut, upprätta bokslutsspecifikation med tillhörande underlag, kontakt med revisorer vid efterfrågat material och övriga frågor kopplade till anläggningar.
- Löpande redovisning och kontoavstämningar
- Kommer att arbeta med kvalificerade redovisningsfrågor och kvalitetssäkring av stadens övergripande redovisning
Dina kvalifikationer
SKA-krav:
Högskoleutbildning inom ekonomi.
Minst två års erfarenhet av att arbeta med ekonomiarbete i offentlig verksamhet.
Erfarenhet av anläggningsredovisning.
Flytande svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper inom Officepaketet
BÖR-krav (meriterande):
Erfarenhet av Unit4 ERP (f.d. Agresso)
Omfattning: 100 % där distansarbete är möjligt upp till 50% Tidsperioden: start så snart som möjligt och till och med 2023-09-30.
Du som är egen företagare är också välkommen att söka.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771 84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson