Erfaren redovisningsekonom till NIBE Industrier AB

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Som redovisningsekonom på NIBE Industrier AB arbetar du på koncernens huvudkontor i Markaryd. Till arbetsuppgifterna hör i första hand ansvaret för redovisning och rapportering för moderbolaget men du kommer även att bli involverad i koncernredovisning och uppföljning av NIBE-gruppen. Du rapporterar direkt till koncernens CFO. För rätt person erbjuder tjänsten mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Om företaget

Börsnoterade NIBE Industrier AB omsätter ca 11 miljarder kronor och har omkring 10 000 anställda i mer än 30 olika länder i Europa, Nordamerika och Asien.

I Markaryd finns förutom moderbolaget NIBE Industrier ABs kontor, även huvudkontoren för affärsområdena NIBE Energy Systems och NIBE Stoves - totalt cirka 900 personer som arbetar med produktutveckling, tillverkning och försäljning av värmepumpar, varmvattenberedare och braskaminer.

Mer om tjänsten

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att ansvara för moderbolagets redovisning och rapportering. Till dina arbetsuppgifter hör:
• Bokföring och redovisning av koncernens moderbolag
• Bokslutsarbete med tillhörande periodiseringar, avskrivningar, avstämningar (bl a av bank och valutor)
• Rapportering, analys och uppföljning
• Deklarationsupprättande
• Hantering/fördelning av Management Fees
• Uppdatering av finansmanual
• Myndighetskontakter
• Dotterbolagskontakter
• Internal Control
• Utveckling/effektivisering – driva projekt
• Försäkringsuppgifter

Arbetet utförs i SAP, Cognos/Frango samt Excel.

Stor vikt läggs vid att medarbetarna på ekonomifunktionen kan vara ett stöd/utgöra backup för varandra. Som redovisningsekonom kommer du därför också att ges möjlighet att arbeta med koncernredovisning och uppföljning av NIBE-gruppen.


Din profil

• Civilekonom med inriktning mot redovisning eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på ekonomifunktion, om du startat din karriär på en revisionsbyrå är det meriterande liksom erfarenhet från internationell koncernstab
• Erfarenhet av arbete i integrerat affärssystem (gärna SAP)
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Engelska på säker nivå i både tal och skrift

Önskvärda personliga egenskaper: Du arbetar självständigt, noggrant och strukturerat. Du är engagerad i ditt arbete vilket bl a innebär att du är en lagspelare som tar dig an arbetsuppgifter på både hög och låg nivå. Du har förmåga att identifiera förbättringar – tar tag i och driver projekt från start till mål.


Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 april 2015

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024