OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom till Norlandia och Frösunda
Norlandia och Frösunda söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till vår gemensamma redovisningsavdelning. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i starkt tillväxt, där du som medarbetare uppmuntras att ta ansvar och utveckla vårt arbete framåt. Vi är ett härligt team med bred kompetens och vi sätter stort värde på att du passar in i vår gemenskap.
Norlandia erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor, individ och familj på den svenska marknaden. Norlandia Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Systerkoncernen Frösunda är verksam inom personlig assistans, funktionsnedsättning, individ och familj samt äldreomsorg. Båda koncernerna ingår i samma ägarstruktur och med 11 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher. Denna tjänst är placerad på vårt Shared Service Center i Sisjön. Där arbetar ett fåtal av våra medarbetare som tillsammans med vårt kontor i Skene utgör ca 30 medarbetare inom redovisning, lön och reskontra.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för det löpande arbetet med redovisningen för flera av våra bolag. Arbetsuppgifterna består av löpande bokföring, månatlig rapportering, avstämningar, hantera leasingavtal (IFRS16), ansvara för bolagens skatter och deklarationer samt upprätta och ansvara för årsbokslut och årsredovisningar för både stora och små aktiebolag.
Dina egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande YH/KY-utbildning alternativt har arbetat flera år och därigenom fått erfarenhet från redovisningsyrket.
Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar, driva utveckling och har ett effektivt arbetssätt. Det krävs att du är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter så att deadlines hålls. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete.
Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Kunskaper i Visma Business är meriterande.
Tillträde och varaktighet
Tillträde enligt överenskommelse
Heltid
Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån
Sista ansökningsdag 2022-11-18
Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Karin Engelmann på 0320-430001
Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske före ansökningstiden har löpt ut. Vi har förmåner såsom kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen med din ansökan!