OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi just nu en flexibel och driven redovisningsekonom som självständigt kan hantera det ekonomiska flödet för bolaget.
Vår kund arbetar i affärssystemet SAP och det är därför ett krav att du som söker rollen har god erfarenhet av affärssystemet.
Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en redovisningsekonom på heltid. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar och rapportering.
I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- löpande bokföring och reskontra
- påminelsehantering
- årsbokslut samt månadsbokslut
- leda revision och årsrevision
- redovisning av moms och skatter
- kostnads- och intäktskontroller
- uppföljning och analys av resultat
- diverse administrativa uppgifter inom ekonomi
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och det är ett krav för rollen att du som söker har arbetat i affärssystemet SAP.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Goda kunskaper I affärssystemet SAP.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara serviceinriktad och ha god social kompetens.
Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Du är förändrings-benägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.
Mer om tjänsten
Tillsättning: snarast möjligt
Omfattning: Heltid
Placering: Solna
Uppdragstyp: Direktrekrytering
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef på Ellinore.pereira@andaragroup.se Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!