OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan, primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretaget Great Place to Work.
.
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisningsekonom till vår kund i Solna. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på deltid 50-60% med start i juni och förväntas pågå till och med augusti.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos vår kund har du ansvar för hela ekonomiprocessen med hjälp av två ekonomiassistenter. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Löpande bokföring
* Kund- och leverantörsreskontra
* Avstämningar
* Månadsrapportering av månadsmomsen
* Löneadministration för 25 anställda
* Arbetsgivardeklarationer
* Möjlighet att påbörja årsbokslutet i juni
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller där du har självständigt arbetat med alla aspekter inom redovisning, från löpande bokföring, till bokslut. Som person är du självgående i arbetet och trygg i din kompetens. För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Visma administration och Visma lön samt att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska. Har du dessutom erfarenhet av redovisning inom byggbranschen så är det ett plus.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Caroline Van Helleputte på 070-420 33 81 eller caroline.van.helleputte@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.