Erfaren redovisningsekonom till vår kund i Uppsala

Erfaren redovisningsekonom till vår kund i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ha en betydelsefull roll och få möjlighet till utveckling? Vi hjälper nu vår kund som är i en spännande uppbyggnadsfas att hitta deras nästa medarbetare!

Du kommer få bli en del i ett glatt ekonomiteam som hanterar koncernens ekonomiska administration och där alla har roligt ihop och stöttar varandra i arbetet. Avdelningen är under uppbyggnad och du blir en viktig del i att ansvara för redovisning, rapportering, processutveckling samt systembyten. Det kommer finnas goda möjligheter till utveckling och ett utökat ansvar i ditt arbete.

Arbetsuppgifter

- Upprätta bokslut
- SCB-statistik
- Genomgång av resultat och göra bokslutsbokningar i alla bolag innan rapportering


- Vara delaktig i bankbyte och systembyten
- Ansvara för att integrera nya bolag i rutiner och rapportering
- Vara den som svarar på redovisningsfrågor från konsulter på anlitad redovisningsbyrå och från kollegor
- Rapportering till moderbolag i Finland


Du kommer ha en viktig roll och fungera som ett stöd till dina kollegor i redovisningsfrågor. Vid behov hjälper du även till med bla löpande bokföring såsom kund- och leverantörsreskontra, upprätta skatte- och momsredovisning, stämma av balanskonton.

Vem söker vi?

För att passa väl in i den här rollen ser vi gärna att du har en högskoleexamen inom ekonomi alternativt är certifierad redovisningsekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har arbetat med redovisning på en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå tidigare och har erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering, gärna på engelska. Du behöver ha erfarenhet av att självständigt upprätta årsbokslut, ÅR och göra inkomstdeklarationer. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person trivs du med att både jobba i team och självständigt. Du tycker om utveckling och vill vara med och driva processförbättringar och digitalisering. Vidare ser vi gärna att du är strukturerad, prestigelös, kommunikativ och noggrann.

Inledningsvis blir du anställd som konsult genom SJR, efter ca 6 mån övergår du i anställning hos vår kund.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linnea Järverup på 0708-23 41 45 Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024