OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och relationsdriven redovisningskonsult till våra kontor i Ängelholm och Klippan. Om du vill jobba med branschens nöjdaste kunder tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor uppmanar vi dig att söka tjänsten hos oss redan idag!
Om tjänsten
Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga uppgifter såsom löpande bokföring, fakturering för kunds räkning, moms- och källskatteredovisning, hyresavisering, månadsavstämningar samt bokslutsarbete. Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa administrativa lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och vi på BDO är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen. Som redovisningskonsult hos oss har du möjlighet att själv vara med och påverka ditt arbete och hitta nya karriärvägar inom BDO.
Tjänsten är uppdelad på våra kontor i Ängelholm och Klippan, vilket innebär att du några dagar i veckan sitter på kontoret i Ängelholm och några dagar i veckan sitter på kontoret i Klippan. Detta gäller dock först när riktlinjerna gällande hemarbete från FHM har lättats upp.
Vi söker dig som
• Har minst ett års erfarenhet av yrkesrollen som redovisningskonsult.
• Har en examen från en KY-utbildning eller en ekonomexamen med inriktning mot redovisning och revision. Vi ser det som en stor fördel om du har en teoretisk grund för att kunna bli auktoriserad redovisningskonsult längre fram.
• Har goda kunskaper i engelska och svenska då BDO ingår i en global organisation.
• Har ett intresse för den pågående digitala utvecklingen och tycker det är spännande med administrativa lösningar.
Vi ser även att du har ett stort engagemang i ditt arbete, att du vill framåt och vill utvecklas inom BDO. Du är positiv, duktig på att bygga relationer och med kunden har du ett naturligt affärsdriv och analytiskt sinne. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, har lätt för att samarbeta och jobba mot uppsatta mål.
Vad erbjuder vi?
Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva administrativa lösningen för kunden.
BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson.
Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!
Läs mer om BDO som företag här.
Vill du jobba hos oss?
Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vi frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Observera dock att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Provanställning
Ort: Ängelholm och Klippan
Varmt välkommen med din ansökan!
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.