OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Om oss BDO är en affärspartner som finns med dig hela vägen, både i din vardag och på din utvecklingsresa. Detta för att minska risker, skapa möjligheter och realisera drömmar. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi kan hjälpa dig lokalt på något av våra tjugotal kontor runt om i Sverige, eller globalt via BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 97 000 medarbetare i fler än 160 länder. På Linköpingskontoret arbetar vi med både små och medelstora bolag inom alla olika branscher. Vi finns med i deras vardag och på deras utvecklingsresa, på en all mer digitaliserad marknad. Många av våra kunder är ägarledda och geografiskt är de väl utspridda. BDO präglas av goda relationer, delaktighet och långsiktiga karriärvägar. Här kommer du få möjlighet att jobba med många av våra duktiga konsulter i en härlig miljö och arbeta med kunder på olika nivåer samt inom olika branscher med varierande storlek. Hos oss är det viktigt att ha kunden i fokus och vi arbetar ständigt med att förbättras och effektivisera vårt arbete för att göra det lilla extra för kunden. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Som redovisningskonsult blir du BDO:s “ambassadör” inom redovisningsområdet. Du kommer få rollen som kundansvarig/projektledare som styr uppdragen vad gäller offertarbete, bemanning, budget samt ekonomisk uppföljning och prisdiskussioner. Vi ser gärna att du som redovisningskonsult har ett proaktivt arbetssätt mot kund och arbetar med att identifiera affärsmöjligheter för att på så sätt kunna skapa merförsäljning.
Om tjänsten I din roll som redovisningskonsult kommer du att ansvara för kundrelationen tillsammans med övriga i det team som arbetar med de kunder du ansvarar för. Som senior medarbetare kommer du att ha en nyckelroll på kontoret. Att coacha samt leda mer juniora medarbetare att växa kommer att vara en naturlig del i denna roll. I rollen ingår även att utveckla affären för våra kunder och du kommer att få utbildning i vad BDO erbjuder för tjänster för att kunna kommunicera med befintliga och potentiella kunder om vilka tjänster som är mest lämpliga för respektive kund.
Kvalifikationer
Vem söker vi? Vi söker dig som är en skicklig relationsbyggare, har ett naturligt driv samt ett öppet sinne för att identifiera affärsmöjligheter och kunna se förbättringsförslag och driva igenom dessa! Vi ser gärna du beskriver dig själv med egenskaper som god ledare och samarbetsförmåga, förtroendeingivande, serviceminded och initiativrik. Vi ser gärna att du också:
- Som lägst har YH-utbildning inom redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Minst fem års erfarenhet av redovisning och gärna arbetat som konsult på byrå
- Önskvärt om du har arbetat som teamledare eller projektledare
- Vana att arbeta med K2, önskvärt med K3
- Goda kunskaper inom svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation
- Vi ser gärna att du kan hantera deklarationer för mer komplexa ägare och bolag
Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du flera års praktiskt erfarenhet och teoretisk kunskap i kombination med säljförmåga och vill ta nytta av detta på en givande och utvecklande arbetsplats? Tveka inte med att söka nu!
Om Best bemanning & rekrytering
- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens
Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.
Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.
Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.
Vi är best på
- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport
Urval sker löpande. Ansök redan idag!