OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att jobba med bokslut, inkomstdeklarationer och ekonomisk rådgivning? Vill du vara med på tillväxtresan i en familjär redovisningsbyrå som arbetar utifrån ett medarbetarcentrerat fokus? Fortsatt då att läsa!
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor, samt känna en viss trygghet i den rådgivande rollen mot kund.
Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är även naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem.
Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, företagsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Förmåga att ta ansvar för din egen prestation
- Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
Meriterande för rollen:
- Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur
- Arbetslivserfarenhet som controller
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.
- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer
Vad kommer du att arbeta med?
Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas behov, men vi ser att du i huvudsak arbetar med bokslut, inkomstdeklarationer och rådgivning. Du kommer även arbeta med en del löpande redovisning för lite klurigare kunder. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.
Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:
Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.
Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.
Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.
Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.
Gemenskap
När du arbetar i en konsultroll mot kund så arbetar du främst på något av våra Avanta-kontor och inte ute hos kund. Detta medför att vi tillsammans skapar en bättre gemenskap och familjeanda. Det skapar även större möjligheter till samarbete och kunskapsutbyte.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan! 🎉