OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund ska flytta delar av sin redovisning till Göteborg och vi söker nu en interim redovisningskonsult med erfarenhet av koncernredovisning. Uppdraget löper fram till och med juni 2023 och önskvärd start är snarast.
Om tjänsten
På kontoret i Västra Frölunda är de totalt 50 anställda, i ekonomiteamet finns idag två ekonomiassistenter samt en controller. Personen på controllerfunktionen har tidigare skött redovisningen och kommer kunna vara ett bra bollplank. Målet är att all redovisning för de nordiska säljbolagen ska ske här i Göteborg och du kommer vara med och driva igenom implementeringen. I rollen kommer du jobba med allt från löpande redovisning, löpande avstämningar, delta i månads- kvartals- och årsbokslut samt ansvara för koncernredovisning och rapportering. Även vara högst involverad i att upprätta och förbättra rutiner och processer.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid rätt person till detta uppdrag, önskvärt är att du har flera års erfarehet av att vara beslutsfattande. Du är van vid att jobba mot deadlines, öppen för att ta tag i det som behövs göras och stressar inte upp dig av att allt inte är på plats i systemet. Som person är du noggrann, nyfiken och har en drivkraft att alltid vilja utveckla såväl dig själv som verksamheten. Vidare är du självgående och ansvarstagande samt är duktig på att se helheten.
Övrigt
Flexibiliteten av att kunna jobba på distans finns.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-6471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88