OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i arbetet att bygga och utveckla verksamheten hos en liten och formbar redovisningsbyrå på landsbygden? Som redovisningskonsult hos vår kund får du möjlighet att vara med och se företaget fortsätta växa!
Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningskonsult hos Uptake Consulting AB kommer du att arbeta direkt mot slutkunden med fokus på rådgivning, bokslut och deklarationer. Du kommer även att ansvara för uppgifter som kundkännedom, hållbarhetsanalys och budgetarbete. Ditt arbete kommer att kvalitetkontrolleras av en kollega och du förväntas själv kontrollera dina kollegors arbete. Även administrativa tjänster hos kunderna efterfrågas, såsom kontakt med myndigheter och arbetsmiljöarbete.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en erfaren och ödmjuk redovisningskonsult med minst 5 års erfarenhet inom rollen. Du har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och har kunskaper i svenska och engelska på flytande nivå. Du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga och har talang att lösa problem på ett pedagogiskt sätt. Du är prestigelös, nyfiken och har ett självförtroende som präglas av ödmjukhet.
Erfarenhet av eget företagande och kunskap i bokföringsprogram som Fortnox, Hogia, Visma eller Capego är meriterande. Om du vill vara med och vidareutveckla vår kunds byrå och vara en del av ett formbart team, då är detta tjänsten för dig.
B-körkort är ett krav.
Om kunden
”Uptake Consulting AB, en del av Alesago-koncernen, är en ledande konsultfirma inom redovisning och rådgivning. Med en stark närvaro i Östervåla arbetar vi nära våra kunder för att erbjuda skräddarsydda lösningar inom bokslut, deklarationer och hållbarhetsanalys. Som en del av vårt team kommer du att vara en viktig kraft i att utveckla byrån och fortsätta vår tillväxtresa.”
Ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Välkommen att söka denna tjänst genom att skicka in CV och personligt brev via länken.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Lernia via e-post: bemanning@lernia.se. All kontakt med kundföretaget under rekryteringsprocess undanbedes.
Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Östervåla
Arbetstider
Kontorstider, 07:00-16:00, med stor flexibilitet. Arbetet sker på kontoret i Östervåla med möjlighet till distansarbete vid enstaka tillfällen.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/januari, uppdraget väntas pågå till slutet på juli med chans till förlängning alt. övertag av kund.
Information
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!
Lernia är vägen framåt
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.