OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslienheten
Väcker digital informationshantering ditt intresse? Gillar du ordning och reda? Vill du använda din erfarenhet av diarieföring för att utveckla Sveriges tionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.
Som registrator är du placerad inom administrativa avdelningen, på kanslienheten - med ansvar för bland annat för registratur, sekretariat, dataskydd och informationssäkerhet. Vi vill hålla en hög utvecklingstakt och just nu har vi fokus på utveckling av vår digitala informationshantering. Som registrator hos oss kommer du att ge information och service samt hantera interna och externa förfrågningar. Du har en nära kontakt med medarbetare, förtroendevalda, allmänhet och media.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetsplats i Rådhuset mitt i centrala Jönköping med goda förbindelser till kollektivtrafik.
Du kommer i din roll ansvara för:
• löpande diarieföring, arkivering, expediering och posthantering
• utlämnande av allmän handling, inklusive arbete med sekretessprövning
• stöd och utbildning i verksamheten
• service till medborgare och förtroendevalda
• administrativt stöd
Dessutom kommer du att delta aktivt i kommunens förvaltningsövergripande utvecklingsarbete för att skapa effektiva rutiner och digitala processer för ärendehantering och registratur.
Vi söker dig som:
• har registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning alternativt erfarenhet som medför god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
• har kunskap och erfarenhet av administrativt arbete och digitalt dokument- och ärendehanteringssystem
• har god förståelse och erfarenhet av den demokratiska processen
• van att arbeta självständigt men som också vill vara en del av vårt team
• är strukturerad och noggrann
• är serviceinriktad och kommunikativ
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift
Meriterande är:
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av systemen Evolution och Netpublicator
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmåga.
Om oss
Diariet är en central funktion när det kommer till att samordna flödet av information som passerar kommunen. Här möter traditionella arbetssätt och analoga kanaler nya digitala utmaningar och möjligheter. Kanslienheten utgör tillsammans med stadsarkiv, juristenhet och överförmyndarenhet stadskontorets administrativa avdelning.
Vid frågor, kontakta:
Avdelningschef Frida Hammar 036-10 55 46
Kontaktuppgifter till fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.