OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm överförmyndarförvaltning är en del av Stockholm stad och den största överförmyndarförvaltningen i landet med drygt 10 000 ärenden. Vi är en tillsynsmyndighet men också ett specialforum för svensk och internationell förmyndarskapsrätt med många komplexa ärenden. Kraven på oss är därför höga. Vår vision är en helt digital ärendehantering med användande av e-tjänster. Vi vill göra diariet mer tillgängligt och anpassat till förvaltningens verksamhet samt uppnå en effektivare och mer kvalitetssäkrad ärendehanteringsprocess.
Annonsrubrik
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som Registrator
Välkommen till oss
Förvaltningen är placerad i ljusa lokaler i Vällingby centrum och där sitter cirka 60 personer uppdelade på fyra enheter och en stab.
Vi kommer vid årsskiftet 2024 att flytta till nya moderna lokaler på Kungsholmen med bra kommunikationer.
Vi erbjuder en spännande roll
Som registrator hos oss har du en central roll inom förvaltningen. Du jobbar tillsammans med kollegorna på enheten och ni ansvarar för att inkommande handlingar registreras och hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt. Du har en spännande roll som går utanför den klassiska registratorsrollen och du förväntas lära dig mycket om Överförmyndarförvaltningens tillsynsroll samt handläggningsprocesserna på förvaltningen, detta för att leverera inkommande handlingar vidare i organisationen på ett korrekt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera och följa upp inkommande handlingar. Du kommer också att hantera förvaltningens myndighetsbrevlåda, öppna och ankomststämpla post samt vara en del i enhetens utvecklingsarbete. Det kan tillkomma arbetsuppgifter kopplade till förvaltningens arkiv.
Vi har under 2023 implementerat ett nytt verksamhetssystem vilket innebär ett nytt digitalt arbetssätt, vilket kommer att påverka rollen och arbetsuppgifterna över tid.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som registrator eller med administration inom kommunal eller statlig förvaltning. Du är trygg med diarieföring samt ärende- och informationshantering. Du har mycket god kännedom om styrande lagrum.
Du har högskoleutbildning, gärna arkivvetenskap eller så har du annan erfarenhet som kan anses likvärdig.
Det är meriterande om du har varit med om en digitaliseringsresa utifrån registratorsrollen och om du har kännedom om Överförmyndarförvaltningens tillsynsroll.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Det är av stor vikt att du har förmågan att prioritera och lösa dina arbetsuppgifter på ett bra sätt och att du tycker att det är roligt att vara delaktig i ett förändringsarbete. Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar. Service är ett av dina ledord och du är öppen för att hjälpa till med andra arbetsuppgifter när det behövs
Övrigt
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.