Erfaren rekryterare

Arbetsbeskrivning

På Balder älskar vi utveckling och håller oss sällan inom några begränsande ramar – det är livet alldeles för kort för. Vi tror att fart och flexibilitet går utmärkt att kombinera med stabilitet och långsiktighet. Det är också därför som Balder på bara 15 år vuxit till en fastighetskoncern där du som medarbetare har 800 kollegor i sex olika länder. Bredden i vårt fastighetsbestånd är lika omfattande: Vi förvaltar och utvecklar både bostäder, kommersiella fastigheter och hotell och i Sverige har vi faktiskt kommit att bli en av landets största hotellfastighetsägare.

Skulle du vilja få chansen att bygga upp en helt ny rekryteringsfunktion med strukturer, processer och system på ett snabbväxande fastighetsbolag? Där medarbetarna arbetar utifrån affärstänk, driv och utveckling, men för den skull aldrig glömmer bort att tänka med hjärtat? Då kan du vara den vi söker till Balder.

Rollen

Som rekryteringsansvarig kommer du att driva rekryteringar för att presentera lämpliga slutkandidater till rekryterande chef. Du kommer även att ansvara för att våra rekryteringar har rätt effekt för organisationen och upplevs som professionella av våra kandidater. Du kommer helt enkelt att vara ansvarig för vår rekryteringsprocess och vara delaktig i att utveckla rekryteringsarbetet tillsammans med HR-teamet. I din roll kommer du även att stötta cheferna i deras rekryteringar och du får möjlighet att utmana, ge service och råd vad gäller rekrytering samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen för att bidra till en utmärkt positiv för kandidaterna.  Rollen innebär även att proaktivt bygga nätverk med framtida kandidater, exempelvis via LinkedIn och andra sociala kanaler

Om dig

Vi söker dig som har några års erfarenhet av såväl search som av att självständigt rekrytera specialister och chefer. Detta gör att du känner dig trygg i alla moment i rekryteringsprocessen och gärna delar med dig av din kunskap till andra. Du har en eftergymnasial utbildning inom HR och är certifierad i något testverktyg. Är du certifierad i Assessios verktyg MAP och Matrigma blir vi extra intresserade. Eftersom du är van att jobba i olika system är det inga problem för dig att navigera i nya. Vi jobbar i Teamtailor, så om du känner till det sedan tidigare är det toppen.  

Du är en människokännare och har ett stort intresse för att bygga relationer. Du är prestigelös och är inte rädd att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs. Du är självständig men samarbetar gärna med dina kollegor när det behövs. Att ha högt tempo och en variation av arbetsuppgifter är någonting som driver dig framåt. Eftersom du har många kontaktytor både internt och externt tror vi att du är kommunikativ, konsultativ och inger förtroende. Du talar och skriver svenska obehindrat.

Varför ska du välja oss?

För att vi älskar utveckling, såväl personlig utveckling som av fastigheter. Vi älskar att utmana varandra och branschens gamla sanningar. Vi tävlar tillsammans mot gemensamma mål och visioner. Vi är väldigt snabbfotade och har sedan starten 2005 aldrig jobbat med strategier eller övergripande budget. Vi anser att dessa ramverk helt enkelt inte passar oss och den takt som vi växer i. Sedan erbjuder vi dessutom ett generöst friskvårdsbidrag och anmälan till Göteborgsvarvet.

Ansökan

Den här rekryteringen genomförs i samarbete Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i processen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se eller 0760-00 18 16.

Vi intervjuar löpande, så rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


2 oktober 2024

Personal-koordinator

Personal-koordinator

2 oktober 2024