Erfaren rekryterare til flexibelt uppdrag hosl välkänt företag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som en rekryterare tar du ansvar för hela processen, från start-up till sourcing och val. Vi har en fördefinierad process, som guidar dig samtidigt som du förväntas leda kunden genom detta på ett effektivt och trevligt sätt. Du tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du jobbar tillsammans med teamet i Forsmark (3-4 personer). Du har ett nära samarbete med avdelningschefen i Stockholm. Du förväntas kunna arbeta aktivt med att ge feedback till mer juniora kollegor och vara tillgänglig för stöd i deras utveckling.

Beroende på vilken omfattning du kommer arbeta på så kan arbetsuppgifterna se ut som följande:
- Intervjuer med rekryterande chefer - kan krävas resande
-Referens samtal (sköts normalt av supporten)
- Urval av kandidater innan intervjuer
-Starta nyrekryteringar med information från rekryterande chefer, annonsering, urval och intervjuer

Du kommer att vara anställd hos oss på Magna och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Tillträde: Så snart som möjligt, senast 1 augusti 2016. Uppdraget löper på till och med 2017-06-30
Tjänstens omfattning: Deltid, kan diskuteras.


Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med kontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Forsmark. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Din profil

Vi söker dig som har:
- God IT/administrationvana i samband med rekrytering
- Erfarenhet av att hålla anställningsintervjuer
-Goda kommunikativa färdigheter

För att passa in i tjänsten ser vi att du som person är flexibel, ansvarsfull och pålitlig. Du driver dina processer på ett självständigt sätt och har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och kunder.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm via johanna.lindholm@magna.se.



Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 juni 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024