Erfaren rekryterare till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Är du en självständig rekryterare som vill ta nästa steg i karriären? Är du samtidigt en teamspelare som gillar att ha många bollar i luften och som brinner för att se rätt person på rätt plats? Då kan du vara den vi söker till vår kund i Solna! Kunden är en internationell eldistibutör som är ledande på marknaden idag. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid som löper på inledningsvis pågår mellan 2016-10-10 - 2017-01-31 med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att sitta kundens huvudkontor i Solna.

Arbetsuppgifter

Som rekryterare hos oss kommer du att ingå i ett team med andra engagerade rekryterare. Du kommer att arbeta operativt med alla delar i rekryteringsprocessen, t ex utforma kravprofiler, skapa och publicera annonser, arbeta med urval och search. Du kommer även att hantera ansökningar, delta i anställningsintervjuer, referenstagningar och rekryteringsadministration. Med andra ord kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen och ha såväl varierande som stimulerande arbetsuppgifter! Arbetet involverar även en del resor i jobbet då du kan behöva möta upp kandidater för intervjuer på andra orter. Du kommer också att få arbeta internationellt med bland annat Tyskland & Nederländerna i olika rekryteringsprojekt och processer.

Din bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av rekrytering och av att självständigt ha utfört alla delar i rekryteringsprocessen. Du är redo att ta nästa steg i din karriär och få chans att arbeta i en internationell miljö på ett globalt företag! Ett krav för tjänsten är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som önskvärt om du har erfarenhet av search via Linkedin och andra proaktiva kanaler för rekrytering.

Personliga egenskaper

Rollen kräver att du är trygg i dig själv och är van att arbeta mot erfarna beställare. Du ska ha god vana av sjävständigt arbete med flera rekryteringar parallellt.
Vi ser gärna att du har ett starkt eget driv, en god koordineringsförmåga och är organiserad, noggrann och strukturerad. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är serviceminded, har ett bra helhetsperspektiv och är proaktiv och vill hela tiden utveckla ditt eget arbete!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

10 oktober 2016

Information

Vi behandlar ansökningarna löpande vilket gör att uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.



Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 november 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024