OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla morgondagens företag och organisationer? På PwC är vi proaktiva rådgivare som jobbar för att göra skillnad i samhället. Vi förstår att erfarenhet och kunskap är värdefulla tillgångar, och därför är det viktigt för oss att du får bidra med din stora expertis för att främja PwC utveckling. Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och givande karriär för dig.
Bli en del av PwC:s revisionsverksamhet i Karlstad
Din huvudsakliga arbetsort är Karlstad där kontoret är beläget i trivsamma lokaler i Inre hamn. På kontoret arbetar du tillsammans med 45 kollegor med blandade kompetensområden. För oss är samarbete och laganda av största vikt och vi försöker därför göra mycket aktiviteter tillsammans både på och utanför arbetet. Här får du arbeta med att identifiera risker, lösa komplexa revisionsfrågor, analysera data och dra slutsatser kring den information som våra kunder presenterar, både finansiell- och annan information. Du får arbeta i inspirerande och meningsfulla uppdrag där vårt arbete påverkar både våra kunders affär men också till att skapa förtroende i samhället. Du arbetar i en bred konsultroll, nära kunderna och får utveckla din förmåga att bygga relationer, lösa problem och driva affärsutveckling. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare vilket också ger en ökad möjlighet till specialisering.
Att arbeta som revisor kan se ut på flera olika sätt vilket innebär att du kan skapa din egen karriärväg. Du kan välja att bli kundansvarig eller fördjupa dig inom något specialistområde som exempelvis dataanalys, hållbarhetsrapportering, intern kontroll eller satsa på en karriär som ledare. Oavsett karriär arbetar vi mot ett gemensamt mål, att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov.
Läs mer om våra tjänsteområden inom revision
Är du vår nya kollega inom revision?
För att trivas i rollen ser vi att ser vi att du är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar. Du är anpassningsbar, kan läsa situationer och anpassa både beteenden och kommunikation i byggandet av kvalitativa och diversifierade relationer. Vidare verkar du med integritet genom att vara rak och ärlig i kommunikation och har lätt att få med dig andra. Du besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov. Du har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team. Slutligen ser vi att du är strukturerad, effektiv och organiserad i ditt arbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som erfaren revisor
Som medarbetare inom Assurance skapar vi förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information. Vi erbjuder tjänster inom till exempel finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Dessutom identifierar vi områden som är risker och förbättringsmöjligheter samt jobbar nära kunderna för att antingen lösa eller implementera dessa. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare. Där vårt mål är att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov.
Kvalifikationer för tjänsten
- Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete.
- Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
- God insikt i modern redovisningsmetod.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till oss senast den 30 september 2024. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så du kan komma att få återkoppling innan sista ansökningsdagen.
Tillträde: Enligt överenskommelse under hösten 2024
Vi ber dig bifoga följande handlingar med din ansökan:
- CV
- Personligt brev
Rekryteringsprocessen
Vi tror på att ha en rekryteringsprocess som gäller för alla. Som en del av urvalet använder vi oss därför av arbetspsykologiska tester med syfte att säkerställa ett fördomsfritt och rättvist urval. Testerna är ett första steg i vår urvalsprocess. Du får en länk till dessa när vi har haft möjlighet att se över din ansökan.
Vi värdesätter det personliga mötet för att se vilket värde just du kan tillföra PwC. Intervjuprocessen består vanligtvis av flera steg och olika typer av intervjuer. När du träffar HR, har du en kompetensbaserad intervju där vi tittar på personlighetstestet som du genomfört innan intervjun. Vid intervjun med verksamheten får du möjlighet att träffa det aktuella teamet för att gå igenom rollen. Vi kallar till intervju löpande.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Nazhadeian på clara.nazhadeian@pwc.com.
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med över 3 000 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.
Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 24 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen!
PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 364 000 medarbetare i 151 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.