OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Avdelningen för säkerhet och service ansvarar för att förse Sveriges Domstolar med moderna och säkra lokaler med modern teknisk utrustning. Säkerhetsenheten är en av tre enheter på avdelningen och arbetar övergripande och strategiskt med frågor inom person-, egendom- och informationssäkerhet.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett viktigt, spännande och ständigt högaktuellt arbete där du har en betydelsefull och central roll i samordningen av Sveriges Domstolars säkerhetsarbete? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Du kommer tillsammans med våra två erfarna säkerhetsspecialister inom person- och egendomssäkerhet arbeta brett inom området person- och egendomssäkerhet. En viktig del i arbetet är att stödja domstolarna i det proaktiva säkerhetsarbetet där daglig kontakt med domstolarna är vanligt förekommande.
Som säkerhetsspecialist arbetar du på en strategisk och konsultativ nivå med säkerhetsfrågor men även vid särskilda händelser operativt. Du ger råd och stöd, hanterar information, är delaktig i utbildningsinsatser och medverkar i att ta fram rapporter, PM, riktlinjer och informationsmaterial I arbetet ingår även samverkan, såväl internt inom Sveriges Domstolar som externt med andra myndigheter och intressenter. Du är även delaktig i säkerhetsenhetens utveckling och effektivisering av arbetsrutiner och arbetsformer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning mot beskrivna arbetsuppgifter inom området alternativt flerårig erfarenhet inom området. Du har erfarenhet av säkerhetsarbete, utredningsarbete, rapportskrivning och utbildningsfrågor. Det är önskvärt att du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Har du kunskaper från incidenthantering och incidenthanteringssystem är detta meriterande. Då säkerhetsfrågor har ett stort nyhetsvärde är det en fördel om du har viss vana av att hantera mediefrågor och känner dig bekväm i dessa sammanhang.
Du har en hög servicenivå, är initiativtagande och van att arbeta både självständigt och i team. Du arbetar strukturerat och är noggrann men har också förmågan att hålla huvudet kallt när det hettar till. Ett högt säkerhetsmedvetande och ansvarskännande liksom en hög personlig mognad och ett gott omdöme är andra viktiga egenskaper. Du är bekväm med att tala inför grupp, hålla presentationer och genomföra workshops etc.
Självklart har du också ett förhållningssätt som bidrar till trivsel och utveckling. Du ställer dig också bakom vår värdegrund – lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort är i första hand Jönköping, alternativt Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Det ingår resor i tjänsten.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70