OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom gedigen erfarenhet av att driva utvecklingen av en rikstäckande Service- och Driftsorganisation, både ur ett ekonomiskt och tekniskt perspektiv? Då är detta kanske din nästa utmaning. Till en nyinrättad roll söker vi nu en Servicechef till vårt Servicecenter i Solna.
Ansvarsområden
Som Servicechef driver du utvecklingen av företagets rikstäckande Service- och Driftsfunktion. Du leder arbetet och effektuerar fattade beslut genom lokalt ansvariga för detta – vilket ytterst är respektive orts Platschef. Du coachar, instruerar och följer upp inom områdena Service, Teknik och Smak med tillhörande frågor om effektivitet, tekniska hjälpmedel, interna processer, bemanning etc. Du är även delaktig i arbetet med hur vårt automatsortiment ska se ut och ytterst ansvarig för beslut om utfasning av äldre modeller. På maskinsidan ska du i samarbete med leverantörer och HR även säkerställa rätt kompetensnivå på vår servicekår.
Rollen har ingen egen resultatbudget, men du förväntas driva ett nära samarbete med Försäljningschef och Platschefer gällande deras utmaningar mot uppsatta budgetmål. Rollen innebär alltså att själv hantera en stor mängd kontakter, både med leverantörer och interna kollegor, varför det är viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor, samtidigt som du har en tydlig kommunikativ förmåga. I din vardag förväntas du förmedla och leva enligt företagets värderingar Smak, Service och Hållbarhet.
Din profil
Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en distribuerad organisation. Därför är det viktigt att du i din ansökan beskriver hur du framgångsrikt burit liknande ansvar. Du trivs med stort eget ansvar och gillar att kombinera en vardag med både strategiskt och operativt fokus – ofta på resande fot. Sannolikt har du för rollen någon form av relevant eftergymnasial utbildning i botten.
Som person är det viktigt att du är lösningsinriktad, samtidigt som du ska vara en stark kravställare i de projekt som beslutas att genomföras. Du trivs med att arbeta strukturerat, samtidigt som du är en skicklig kommunikatör som trivs med att arbeta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått.
Vi erbjuder
Med sikte på framtiden erbjuder vi en framåtlutad vardag med goda villkor och förmåner av olika slag, skön stämning och givetvis det godaste kaffet på jobbet.
Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 23 februari vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du också välkommen att kontakta VD Johan Åberg via mail, johan.aberg@beansincup.se. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster.
Om oss
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Måna om vår lokala profil och personliga kundrelationer arbetar vi med försäljning och service av kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. För vår fortsatta expansion kommer stort fokus ligga på att öka vår effektivitet och i det ligger bland annat att säkerställa en effektiv serviceleverans med avseende på kundupplevelse och ekonomi.