OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande och utmanande resa? Vår omvärld förändras allt snabbare, liksom tjänstepensionsmarknaden. Vi ser en ökad konkurrens, prispress och digitaliseringsgrad som ställer höga krav och förväntningar på oss, inte minst i vårt möte med kund. Nu söker vi en sjukskadereglerare som brinner för att vara med och utveckla SPP till en ledande aktör med digital profil och som lockas av att vidareutvecklas tillsammans med kolleger i en dynamisk miljö.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker en erfaren sjukskadereglerare med starkt driv, engagemang och en positiv inställning. Vi ser helst att du också har erfarenhet av medicinsk riskbedömning då du kommer att ingå i ett team med ansvar för både skadereglering och riskbedömning.
Som skadereglerare tillhör du avdelningen Business Operations ("BO"). BO ansvarar för den administrativa hanteringen av SPPs försäkringsprodukter och servar därför samtliga bolagets kunder. Avdelningen består av ett drygt tjugotal anställda i Stockholm. Vi är uppdelade på två grupper med varsin chef. Vi samarbetar tätt mellan grupperna och med övriga avdelningar för att få alla processer att flyta så smidigt och kundvänligt som möjligt. SPP står mitt i övergången från konventionell manuell försäkringshandläggning baserad på blanketter till heldigitala automatiserade flöden. Införandet av vårt nya försäkringssystem Lumera Core ger förutsättningar för att ta den förändringen i hamn. BO utgör en kompetenshubb för de administrativa processerna och samarbetar i stor utsträckning med vår internationella samarbetspartner Cognizant som har team i Vilnius (Litauen) och Pune (Indien). Vi samarbetar även med Skandikon och Lumera.
Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.
Arbetsuppgifter
Löpande arbete med utredning, reglering och förlängning av sjukskador inom SPPs tjänstepensionserbjudande
Försäkringsmedicinsk riskbedömning
Kundkontakt och ansvar för all kommunikation gällande sjukskador och riskbedömningsärenden med externa och interna kunder via telefon, e-post och brev
Identifiera behov av och ställa krav på verksamhets- och systemutveckling samt utföra testning kopplat till området
Vara delaktig i att kartlägga processer och driva utvecklingen mot digitalisering och automatisering av de processer vi arbetar med
Samarbeta med intressenter i andra delar av verksamheten och IT samt med samarbetspartners såsom Lumera och Cognizant
Kompetensprofil
Erfarenhet av sjukskadereglering på tjänstepensionsområdet
Medicinsk bakgrund och erfarenhet, gärna i form av legitimerad sjuksköterska, är meriterande
Erfarenhet av riskbedömning på tjänstepensionsområdet är meriterande
God kunskap om de styrande regelverk (lagar o dyl.) som styr försäkringsverksamheten, sjukskador och riskbedömning
Förmåga att självständigt driva frågor "från ax till limpa"
Erfarenhet av förbättringsarbete, digitaliseringsprojekt, kravanalys och test är meriterande
Erfarenhet av försäkringssystemet Lumera Core (f.d. Inca) är meriterande
Du är starkt kundorienterad, serviceminded och gillar att ha direktkontakt med kunder
Vana och trygghet vid "svåra" samtal med kunder
Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift; på svenska och engelska
Egenskaper
Som person har du starkt eget driv, initiativkraft och kapacitet att självständigt hålla ihop och "äga" ärenden. Du är ansvarsfull, effektiv, noggrann och strukturerad. Du är kundorienterad och sätter dig in i och förstår kundens behov och förväntningar. Du bör också ha fallenhet för att söka och identifiera framtida kundvänliga lösningar med tyngdpunkt på automatisering och effektivisering. Då vi lever i en föränderlig värld sitter vi inte alltid inne med färdiga svar på de utmaningar vi möter. Därför är det viktigt att av egen energi driva fram och utveckla lösningar längs vägen i samarbete med andra – och att trivas med detta arbetssätt. Du bör vara förändringsbenägen och lockas av att arbeta i en modern utvecklingsorganisation med ständiga förbättringar som spänner över flera av SPPs verksamhetsområden.
Utvecklingsmöjligheter
Då du kommer i kontakt med flera verksamhetsområden inom SPP får du ett brett kontaktnät och god förståelse för olika processer. Tjänsten ger dig möjlighet till individuell utveckling och skapar goda förutsättningar för vidare utveckling inom SPP.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi går igenom urval och intervjuar kandidater löpande. Sista ansökningsdag: 31 januari 2022