Erfaren skadereglerare sökes till RedGo

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA

Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08.00-16.30 (med möjlighet till flex)
Ort: Lidingö
Startdatum: Så snart som möjligt
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (vikariat under föräldraledighet)

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS

RedGo's huvudsakliga verksamhet är att hjälpa privatpersoner och företag att arbeta med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv genom vägassistans och försäkring.

Här månar man om god arbetsmiljö genom verksamhetsnära chefer och korta beslutsvägar. Kulturen präglas av en stark teamkänsla där arbetsglädje värderas högt. Här kommer du arbeta i trivsamma kontorslokaler på Lidingö, med närhet till grönska och promenadspår.



HUR SER EN VANLIG DAG UT?

Som skadereglerare kommer du jobba i ett team om 8 personer med att administrera och vidarefakturera assistans- och försäkringsärenden inom vägassistanstjänster. För att lyckas i rollen behöver du besitta förmågan att snabbt sätta dig in i olika koncept och ha en stor vilja att lära!

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar intern administration/handläggning samt frekvent kontakt med leverantörer, försäkringsbolag och slutkunder.

- Kund och leverantörsservice via inkommande samt utgående samtal och mail.

- Kostnadsgranskning/reglering av inkommande leverantörsfakturor samt vidarefakturering.

- Vara engagerad i att effektivisera samt dokumentera rutiner och processer.

VEM ÄR DU?

För att trivas och lyckas i den här rollen är du en person som värdesätter service och att hjälpa andra människor. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift och kan erbjuda konstruktiva lösningar på tvister för att ge nöjda parter. Du drivs av att ta ansvar och ser lösningar framför hinder, och driver ditt arbete målstyrt framåt med hänsyn till uppsatta mål.

Du som söker uppfyller nedan krav:

- Minst två års erfarenhet från kundtjänst/kundsupport eller liknande roll. Du trivs med att ha telefon och mail som huvudsakliga arbetsverktyg.

- Erfarenhet och goda kunskaper av administrativa arbetsuppgifter.

- Behärskar Officepaketet samtliga delar, och har särskilt goda kunskaper i Excel.

- Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi

- Är flytande svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett stort plus!

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med försäkringsprodukter och därmed har god förståelse för hur försäkringar fungerar.

VAD ERBJUDER VI?

Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.

ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.

- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bara Posten Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024