Erfaren skattekonsult inom Transfer Pricing

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker nu en ny medarbetare till vår skatteavdelning i Stockholm. Vi sitter i nya fina lokaler på Sveavägen. Skattegruppen i Sverige uppgår till drygt 50 medarbetare, varav cirka 30 av dessa tillhör region Öst där denna tjänst är placerad. Du kommer från dag ett att bli en viktig del av BDOs skatteteam och få möjlighet att vara med och utveckla Transfer Pricing-verksamheten inom BDO. Här erbjuds du en bred tjänst med goda utvecklingsmöjligheter och med stort ansvar. Är du rätt person kommer du snabbt att få möjlighet att driva projekt med eget ansvar direkt mot kund.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Analys av vilken Transfer Pricing-modell kunden ska använda, analysera risker med kundens befintliga prissättningsmodell samt att upprätta Transfer Pricing-dokumentation för dina kunder.
• Hantera värdering av materiella och immateriella tillgångar vid omstruktureringar, bistå i skatteprocesser, samt utföra legal analys av och allokering till fasta driftställen.
• Delta i marknadsföringsarbete gentemot externa och interna kontakter samt vidareutveckla kundrelationer i ditt dagliga arbete.
• Du kommer att ingå i kundteam tillsammans med konsulter inom moms, tull och internationell företagsbeskattning samt samarbeta med andra affärsområden. Då det är en bred roll där du besitter värdefull kompetens kommer du även att bistå våra revisorer och rådgivare med kunskap kring området.

Vem söker vi?

• Du har en avslutad akademisk examen inom ekonomi eller juridik, meriterande med inriktning mot skatterätt.
• Du har 5-7 års erfarenhet av arbete med Transfer Pricing, fördelaktigt från revisions- eller annan konsultbyrå.
• Du är materiellt kunnig med förmågan att se helheten i uppdragen.
• Goda kunskaper i engelska och svenska då BDO ingår i en global organisation.
• Meriterande om du har övrig erfarenhet inom bolagsbeskattning

• Hos BDO värdesätter vi service-och relationsdrivna personer som brinner för att leverera marknadens bästa kundupplevelse i alla lägen. Vi ser även att du som medarbetare är proaktiv i ditt arbete och trivs med att arbeta i en progressiv miljö där vi ständigt jobbar framåtblickande.

Har du frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Om BDO:
BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsbyrå med 80 000 anställda i 162 länder. BDO i Sverige har ca 750 anställda på drygt 20 kontor med en familjär kultur som gör att varje medarbetare känner sig sedd. Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras du i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Pettersson
018-185975

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Mälardalen AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

S:t Olofsgatan 35
None

Postadress

75330
0380, 75330

Liknande jobb


21 november 2024

12 november 2024

25 oktober 2024

7 oktober 2024