Erfaren socialsekreterare med kunskap om verksamhetssystem

Erfaren socialsekreterare med kunskap om verksamhetssystem

Arbetsbeskrivning

Du är förändringen. Och vill se den i organisationen. Precis som vi.

Social- och arbetsmarknadsförvaltningens myndighetsavdelning kommer förstärka stödet i verksamhetssystemet Treserva med en projektledare som ska leda ett utvecklingsprojekt för socialsekreterarna inom socialtjänsten. Projektets längd är på ca 1 år med möjlighet till förlängning men du har en tillsvidaretjänst på den administrativa enheten. Tanken är att hitta en projektledare som kan både verksamhetssystem och socialtjänstens myndighetshandläggning. Eventuellt ska staden byta verksamhetssystem under 2022 och då kommer projektledarrollen att utökas med att leda detta förändringsarbete.

Som projektledare kommer du att arbeta nära flera olika funktioner och leda ett nätverk av s k superanvändare inom Treserva. Superanvändarna är socialsekreterare med extra kunskap och intresse för verksamhetssystemet. Övriga funktioner som du kommer jobba nära är systemförvaltare, utvecklingsledare och Treservasupporten. Du kommer även ha ett nära samarbete med chefer och gruppledare inom de olika enheterna. 

Dina arbetsuppgifter är att stärka socialsekreternas kunskaper genom utbildningar i verksamhetsystemet Treserva. Projektledaren ska leda utvecklingsarbetet att få en trygg och rättssäker handläggning. Du kommer att dokumentera samt göra manualer och rutiner för att säkerställa att kunskapen kring handläggningsprocessen blir tydlig.

Vi vill att du har socionomexamen och erfarenhet av utredning, gärna från olika områden inom socialtjänstens myndighetsutövning som barn och unga, missbruk, ekonomiskt bistånd eller funktionshinder. Du har intresse och kunskap om verksamhetssystemet Treserva, och gärna om andra verksamhetssystem. Du är en öppen, nyfiken och driven person och det är viktigt att du kan jobba självständigt i din projektledarroll - både med planering och med genomförande av olika utbildningar. Du har en pedagogisk förmåga och tycker om att utbilda kollegor och övriga medarbetare. 

Projektledarrollen är en tillsvidaretjänst som socialsekreterare i grunden. Arbetstiden är heltid,  måndag - fredag. Lön samt tillträde enligt överenskommelse. Sundbybergs stad erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet att växla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar.

Urvalsprocessen kommer att pågå löpande under ansökningstiden. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post. Sista ansökningsdag är den 22 augusti. 

Välkommen med din ansökan!

  

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Liknande jobb


Socialsekreterare till Barnenheten 0-12 år Huddinge Kommun

Socialsekreterare till Barnenheten 0-12 år Huddinge Kommun

24 december 2024