Erfaren socialsekreterare till försörjningsstöd, Vuxenenheten

Erfaren socialsekreterare till försörjningsstöd, Vuxenenheten

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Arbetsbeskrivning

Som socialsekreterare på Vuxenenheten är du del av en enhet som arbetar med allt från försörjningsstöd, våld i nära relation, missbruk, mottagning av etableringsflyktingar, socialpsykiatri, LSS, biståndsbedömning för äldre mm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om myndighetsutövning i försörjningsstödsärenden. Det kan vara allt i från mottagningsarbete och den första utredningen, till att hitta lösningar mot egen försörjning för dem som levt i långvarit biståndsberoende. Du arbetar rättssäkert, handlägger ansökningar om försörjningsstöd, agerar utifrån klientens behov och samverkar både internt och externt. Du är kunning, strukturerad, lyhörd, serviceinriktad, erfaren och har ett gott bemötande. I arbetet ingår att tydligt kunna informera kommuninvånarna om verksamheten och arbetet.

Här finns förutsättningarna för dig som vill arbeta med socialt arbete inom försörjningsstöd. Vi erbjuder dig att komma till en trevlig enhet med kompetenta kollegor som har en rimlig ärendemängd. Vi värnar om en god arbetsmiljö. Du bidrar med din kunskap, ditt engagemang och ditt intresse för förändringsarbete. 

Kvalifikationer

Socionomexamen eller utbildning arbetsgivaren finner likvärdig.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Du ska ha god kunskap inom relevant verksamhetsområde och kunskap om gällande lagstiftning.

God datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Du ska ha ett intresse för andra människor och vara intresserad av mötet med dem.

Praktiska förutsättningar och övriga krav

Körkort är meriterande. 

Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet.

Anställningsvillkor

Visstidsanställning 1 år med ev möjlighet till förlängning.

Heltid

Tillträde: efter överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2021-03-10


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb