OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna.
Farsta grundskola Adolf Fredriks musikklasser fortsätter att växa och utvecklas!
Farsta grundskola Adolf Fredriks musikklasser är en centralt belägen skola vid Farsta Centrum. Vi har elever från närområdet i årskurs F-9 samt elever i musikklasser i årskurserna 4-9. Skolan har ca 1000 elever och hög personaltäthet.
Vår elevsyn grundar sig i att vi har en uttalad, stark tro på att elever utvecklas när de ges förutsättningar att lyckas. Vi arbetar systematiskt för att gemensamt hitta lösningar och skapa goda lärmiljöer för våra elever. På vår stora skola finns många möjligheter att utvecklas som lärare och kollega!
Vi arbetar aktivt med Internationella frågor och externa kontakter. Arbetsplatsen är HBTQI-certifierad.
Nu söker vi en erfaren speciallärare för undervisning framförallt på högstadiet.
Läs gärna mera här: http://farstagrundskola.stockholm.se
Varmt välkommen att söka till oss!
Arbetsbeskrivning
Inför kommande läsår söker vi en trygg, erfaren och kompetent kollega i vårt Studioteam för årskurs 7-9. Du kommer i rollen som speciallärare tillsammans med lärare och elevhälsan i tätt samarbete med skolledningen bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.
Som speciallärare arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du kan vid sidan av detta ha en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor, övriga kollegor i elevhälsan och skolledning och utvecklar i nära samarbete med lärare, pedagoger och skolledning arbetet i klassrummet och på skolan stödet för elevers utveckling mot målen. Du kommer vara en del i elevhälsan på skolan och delta i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på skolan så att skolans alla elever får ett adekvat stöd. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarutbildning samt examen som speciallärare eller specialpedagog. Du har erfarenhet av undervisning, screening och bedömning gentemot de äldre åldrarna; svenska/sva och gärna engelska. Vi ser att du har lång erfarenhet i yrket samt har goda kunskaper i att kartlägga elevernas kunskaper samt samverka med elev, ämneslärare, kollegor och vårdnadshavare i det uppföljande arbetet. Du har kunskap samt erfarenhet av samarbete med andra stödjande instanser såsom t.ex. Bup, habilitering och socialtjänst.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
Anna Löflund, LR
Malin Vallberg, Lärarförbundet
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel