OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Södra Ängby skola är en F-9skola med ca 800 elever och 100 personal.
Sko,0lan ligger i naturskön miljö i Bromma med närhet till både t-bana och naturreservat. Hos oss möter du glada, erfarna, kunniga och engagerade kolleger med höga förväntningar på varje elevs utveckling.
Södra Ängby skola har ett högt söktryck till alla årskurser och våra elever når sammantaget goda studieresultat. Hos oss kommer du, tillsammans med skolledningen, ingå i ett professionellt och välfungerande elevhälsoteam. I elevhälsoteamet och generellt på skolan finns ett driv för att göra Södra Ängby skola tillgänglig och motiverande för alla elever.
Skolan är väl rustad med kompensatoriska hjälpmedel i klassrummen. Nästan alla skolans lärare har också lärarlegitimation och det finns en stor vilja och medvetenhet att fortsätta utveckla Södra Ängby skola för att möta framtidens och omvärldens krav. Skolans verksamhetsidé vilar på föreställningen att kunskap och lärande ska stå i centrum för all verksamhet.
All personal på skolan har bra tillgång till digitala verktyg att arbeta med och vi har stora anspråk på att främja framtidens behov gällande dessa kompetenser. Samtidig är vi noga med att behålla metoder och arbetssätt som vi vet genom beprövad erfarenhet gynnar elevernas utveckling och lärande.
Arbetslag och ämneslag arbetar systematiskt med kollegialt lärande för att ständigt förfina undervisningen.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget gäller arbete som specialpedagog med de arbetsuppgifter som ligger i ett sådant uppdrag. Du medverkar i kartläggningar, genomför utredningar och åtgärdsprogram samt medverkar i de möten som erfordras i upprättandet och utvärderingarna av dessa.
Viktigt är samarbetet med skolledningen och övriga medlemmar i elevhälsoteamet men främst förmågan att kroka arm, coacha och handleda lärarna i deras svåra och utmanande arbete.
I tjänsten ligger också att tillsammans med skolledningen och speciallärarna organisera för studioverksamheten och arbetet där men också att via kommunikation och samarbete med skolans lärare skapa förutsättningar för den bästa undervisningen för varje elev.
Du har, tillsammans med biträdande rektor på högstadiet, ett ledningsansvar för uppföljning och organisation av det löpande specialpedagogiska arbetet för varje elev på högstadiet men också för att det specialpedagogiska arbetet på hela skolan fungerar så som vi vill.
Kvalifikationer
Du är utbildad specialpedagog och har arbetat några år i yrket.
Vi ser gärna att du har både organisatorisk och dokumentär förmåga och är flexibel i ditt förhållningssätt. Du är snabb men också uthållig och förstår vikten av att arbeta systematiskt. Vidare har du god samarbetsförmåga är trygg i dig själv och kan arbeta självständigt.
Du har drivit pedagogiskt utvecklingsarbete inom det specialpedagogiska området. Vidare är du väl förtrogen med utbildningsförvaltningens organisation kring elevhälsa gällande ansökningsförfaranden och organisation kring verksamhetetsstöd och särskilda undervisningsgrupper.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inger Jakobsson
0850834305