OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyckelvägens servicebostad
Brinner du för människor och service? Värderar du ett varierande och självständigt arbete? Då är det dig vi söker!
Som stödassistent har du en betydelsefull roll där du stödjer och motiverar medborgaren i de delar av livet som denne har svårt att utföra på egen hand. Målet är att individen ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa en meningsfull vardag för medborgarna. Vi söker nu nya medarbetare till Nyckelvägens servicebostad som är belägen på Gräshagen. Har är det nära till naturen och det finns goda bussförbindelser till området.
Nyckelvägens servicebostad är beläget på Gräshagen i södra delen av centrala Jönköping. Verksamheten stödjer 10 medborgare med intellektuella funktionsvariationer i vardagen med stöd av LSS lagen. Vi är 12 personer i arbetslaget. Då flera medarbetare är nya i verksamheten är står verksamheten inför en omstart.
Ditt nya jobb
Som stödassistent arbetar du utifrån det beslut som den enskilde har enligt Socialtjänstlagen (SoL) eller Lagen om särskilt stöd och service (LSS). Med beslutet som utgångspunkt följer du en genomförandeplan som innebär att du tillsammans med dina kollegor ser till att medborgaren får det stöd som behövs för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Ditt arbete syftar till att genom ett pedagogiskt förhållningssätt möjliggöra ett så innehållsrikt och kvalitativt liv som möjligt. Individen ska känna en känsla av sammanhang ”KASAM” i sitt liv utifrån dennes förutsättningar.
En del av de medborgare som bor hos oss klarar sig nästan helt själva medan andra behöver stöd och hjälp med hela sin omvårdnad. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ge omvårdnad enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL), upprätta genomförandeplaner, social dokumentation, träning och service med beaktande av medborgarens personliga integritet. Du arbetar även med kontaktmannaskap som innebär särskilt ansvar för en eller flera medborgare.
Här finns stora möjligheter att påverka utformandet av rutiner och bygga en stark och positiv grupp med arbetsglädje som fokus.
Din kompetens
Du som söker har utbildning från Vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Vi vill att u har minst tre års arbetslivserfarenhet inom yrket. Arbetet kräver att du är strukturerad, tar eget ansvar och har initiativförmåga. Du är flexibel, kan ha många bollar i luften samtidigt, ser möjligheter och är lösningsfokuserad.
Du har en förmåga att skapa och upprätthålla relationer genom lyhördhet och kommunikation Självklart har du ett genuint intresse för människor, relationer och drivs av att motivera och utveckla andra samt bidrar med din kompetens till arbetsgruppen. Du bör behärska svenska i tal, skrift och läsförståelse och ah god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Vad erbjuder vi?
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommu (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)
Övrigt
Rekryteringen avser 1-2 tillsvidaretjänster, heltid, där arbetet är förlagt till dag/ kväll/journatt samt helgtjänstgöring. Resor tillsammans med medborgarna vi stödjer förekommer i tjänsten. Vi arbetar med samplanering vilket innebär att arbete på andra verksamheter kan vara aktuellt.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen att söka redan idag!
Upplysningar
Caroline Nordström, enhetschef
Tel: 036-10 73 27
Fackliga representanter Fackliga företrädare på socialförvaltningen - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.