OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens Energy förstärker nu med ytterligare inköpare och erbjuder ett stimulerande arbete i ett tvärfunktionellt team. Är du en erfaren strategisk inköpare som söker en utvecklande roll i en internationell miljö kanske det är dig vi söker!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare ansvarar du för två köpområden samt i nära samarbete stötta inom ytterligare två köpområden. Ett projektorienterat kostnadsreduktionsinitiativ har definierats inom avdelningen där arbetet fokuserar på att implementera per köpområde formulerad roadmap. Ambitionen är högt ställd och innebär utmanande och stimulerande arbetsuppgifter i en tvärfunktionell och internationell miljö.
I rollen som strategisk inköpare ingår det frågor som berör specifikt köpområde och dess leverantörer, medverka vid produktutveckling, utveckla våra leverantörer och leverantörsnätverk i enlighet med köpområdets strategi.
Du kommer bland annat att arbeta med:
• Stötta i flera köpområden inom strategiskt inköp med strategiska arbetsuppgifter
• Förhandla och färdigställa kontrakt/prisavtal med valda leverantörer.
• Driva kostnadsreduktionsinitiativ inom olika köpområden
• Implementera strategin för köpområden och dess leverantörer.
• Aktivt medverka i tvärfunktionella team.
Din profil
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område och tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. Vi ser gärna att du tidigare arbetet i en tillverkande industri och i internationell miljö. Har du även SAP-kunskaper är det meriterande.
Som inköpare har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, både internt och externt, vilket förutsätter att du har ett problemlösande och samarbetsinriktat arbetssätt. I din roll har du stort eget ansvar för dina köpområden och behöver därför trivas med att vara drivande i ditt arbete samt jobba strukturerat och målinriktat.
Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper på professionell nivå är meriterande.
Ansökningsförfarande
Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med urval och intervjuer!
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Martina Arrelid 011-199472 eller martina.arrelid@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.