Erfaren Strategisk inköpare till offentlig verksamhet

Erfaren Strategisk inköpare till offentlig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Om Tjänsten

Vi söker en erfaren strategisk inköpare till kund inom offentlig verksamhet i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär bl a att övergripande leda, samordna och administrera avropet / projektets / upphandlingens genomförande så att målsättningen och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.

Driva mer komplexa upphandlingar samt avrop tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor.

Ha nära samarbete med den/de interna beställarna och projektledaren för projektet, där du är ansvarig inköpare vid genomförande av upphandlingar samt avropsförfrågningar.

Ansvarar för framtagning av förfrågningsunderlag, där beställaren ställer kraven men med vägledning och guidning från dig hur det bäst formuleras och utvärderas. (Ibland är beställarorganisationen otydlig och då behöver du ta en större roll för att samordna).

Var med vid utvärdering av anbud, du förhandlar med leverantörer vid behov och ser till att avtalsskrivning samt viss kontraktsförvaltning sker enligt riktlinjer.

Du kommer också ha många andra interna kontakter och samarbetsytor, som tex med juridik och säkerhetsavdelningen för att få framdrift i de upphandlingar / avrop du gör.



Inköpsarbetet genomförs enligt framtagna processer och med hjälp av standardiserade mallar i många fall. Men det är också viktigt att förstå och tycka om utmaningen i att allt inte redan är framtaget. Som erfaren strategisk inköpare kommer du därför behöva arbeta med att ta fram detta i de fall de saknas.

Du kommer också vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med dina medarbetare och beställare. Du kommer också komma att vara delaktig och möjligen även vara drivande i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.

Kvalifikationer

- Akademisk utbildning (tex civilingenjör, civilekonom, jurist personalvetare.)

- Minst 2 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare inom de senaste 5 åren.

- Minst 7 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller upphandling.

- Drivit och gjort det operativa inköpsarbetet självständigt i minst 3 st större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare.

- Drivit och lett projekt för strategiskt kategoriarbete inom inköp under minst 3 år.

- Minst 2 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet.

- Arbetslivserfarenhet av att ha avropat konsulter från ramavtal utifrån en inköpares perspektiv.

- Drivit och genomfört minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet.

- Digitalt mogen, god vana av Excel och Word samt kommer snabbt in i nya system.

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Obs! Mycket viktigt att du som sökande i ditt cv beskriver hur du motsvarar varje kvalifikationskrav.

Eftersom säkerhetsklassad verksamhet råder görs säkerhetsprövning om du blir aktuell för uppdraget.



Om Northcon

På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar vi så fort vi kan. Välkommen med din ansökan!



Vi väljer att inte ta emot några annonserbjudanden eller samtal från säljare och rekryterare i denna process.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Northcon AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Postadress

Vetterslundsgatan 44
Västerås, 72462

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024