Erfaren strategisk SQA – Supplier Quality Assurance

Arbetsbeskrivning

Vi på PartnerTech Karlskoga AB är stolta över att vi har en av Sveriges modernaste och största anläggningar för avancerad skärande bearbetning. Vår mission är att vi ska vara våra kunders strategiska och prioriterade partner och tillhandahålla hög kompetens inom vårt affärsområde.


PartnerTech Karlskoga AB är just nu inne i en expansiv period och söker nya medarbetare.




PartnerTech Karlskoga AB söker just nu en Strategisk SQA.

Vi letar efter dig som har intresse för kvalitetsfrågor, stimuleras av betydande eget ansvar och vill vara med och säkerställa att företagets leverantörer uppnår kvalitetskraven på köpta artiklar och tjänster. PartnerTech Karlskoga AB tillverkar, monterar och köper produkter med svåra toleranser och höga kvalitetskrav i olika material.

Om tjänsten
Som Strategisk SQA har du ett ansvar för att säkerställa att leverantörer och deras leveranser uppfyller ställda krav på kvalitet liksom arbetar proaktivt för kvalitetsökande åtgärder. Du deltar aktivt i arbetet med att driva och utveckla kvalitetsstyrningsprocessen gentemot leverantörer. Du har en central roll i kvalitetsarbetet och är länken mellan inköp, produktion och leverantör. 

En stor del av din vardag innebär att:

- Arbeta med proaktiva kvalitetsåtgärder internt och externt relaterat till leverantör
- Agera support till produktion vid störningar orsakade av leverantör
- Agera support till inköp vid granskning av tekniska bestämmelser
- Genomföra leverantörsbedömningar och revisioner av leverantörer
- Planera och genomföra FAI (First Article Inspection) hos leverantörer
- Driva ärenden och avvikelserapportering till beslut och genomförande av åtgärder
- Hantera periodiska avstämningar med valda leverantörer KPI (ppm/rekl/lev.prec)
- Föra dialog med leverantörer i kvalitetsfrågor såväl på svenska som på engelska

Målet med din roll är att du ska hjälpa leverantörerna att hitta en kvalitetsnivå de inte visste att de kunde nå!

Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare – såsom inköpskvalitet, SQA, produktionskvalitet.

Som person är du kommunikativ, nyfiken, drivande och engagerad. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt samt god förståelse för helheten och komplexa tekniska system. Då tjänsten innebär många interna och externa kontakter ställs krav på god samarbetsförmåga. 

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning på Kandidatnivå
- Strukturerad och analytisk problemlösare, som är tekniskt lagd
- Kunskap alt. kännedom om olika material, ytbehandlingar, värmebehandlingar och bearbetning
- Behärskar engelska väl i skrift och tal, teknisk engelska är en stor fördel
- Erfarenhet av ISO 9001 inklusive erfarenhet av revisioner, nationellt och internationellt
- Meriterande erfarenhet är ISO 14001 samt ISO 45001
- Erfarenhet av att applicera LEAN
- Vana av Change Management

Tjänsten är placerad inom Inköpsavdelningen och rapporterar till Inköpschef. Du ingår i ett team tillsammans med ytterligare en SQA. Rollen innefattar resor till leverantörer i Sverige men även inom och utanför Europa.

Placering
PartnerTech Karlskoga

Välkommen till PartnerTech – tillsammans skapar vi framgång!

Tycker du att detta låter spännande? Då vill vi gärna se din ansökan! Vi ser fram emot att läsa den och hoppas på en möjlighet att träffas för en intervju. Den som får chansen att bli en del av vårt team kommer att spela en viktig roll i PartnerTechs framtids- och framgångsresa!

Ansökan och kontakt 
Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev med en kort motivering till varför du söker tjänsten senast 2024-12-09.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef
Mikael Dohrmann, 076-8927512

För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-Ansvarig
Åsa Nyström, 073-0837197

PartnerTech Karlskoga AB jobbar för att främja hälsa hos våra medarbetare och erbjuder friskvårdsbidrag. I lokalen i Karlskoga finns ett eget gym som alla medarbetare har fri tillgång till. Vi har också en aktivitetskommitté som jobbar med olika koncept för att ge alla medarbetare en chans att tillsammans med kollegor prova på olika hälsofrämjande och roliga aktiviteter och utmaningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Magnusson Inköpschef
0520-409930
Håkan Svensson Unionen
0520-409924

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inköp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 9 december 2024

Besöksadress

Forsbrogatan 4
None

Postadress

Verkmästarevägen 1-3
Trollhättan, 46129

Liknande jobb


19 november 2024

Customer Manager till GKN Aerospace

Customer Manager till GKN Aerospace

19 november 2024

18 november 2024