OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende. Liseberg ägs av Göteborgs Stad och sysselsätter ca 400 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Bolaget omsätter årligen ca 1,1 miljard kronor.
Tjänsten som strategisk upphandlare är organisatoriskt hemmahörande i administrativa avdelningen, som är en stabsavdelning, och du rapporterar till den administrativa chefen.
Liseberg ska tillämpa lagen om offentlig upphandling (LOU) vid inköp och söker nu dig som vill vara med i vårt arbete att bygga en modern, effektiv, kompetent och affärsmässig inköpsverksamhet som följer LOU samt gällande styrdokument.
Arbetsuppgifter
Som strategisk upphandlare är det din uppgift att genomföra upphandlingar inom ramen för gällande lagstiftning med ”den goda affären” i fokus. Det är viktigt att du som strategisk upphandlare kan se nya affärsmöjligheter både inom organisationen och på leverantörsmarknaden. Du identifierar och driver strategiska frågor såsom att etablera och leda tvärfunktionella arbetsgrupper inom olika inköpskategorier. I detta arbete ingår bland annat att planera, genomföra förstudier/omvärldsanalyser, upphandla och förhandla samt följa upp enskilt uppdrag. Arbetet sker ofta i projektform där du som upphandlare fungerar som projektledare. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att vidareutveckla inköpsprocesser och arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också att vara ett stöd till organisationen i upphandlingsfrågor samt att informera och utbilda i upphandlings- och inköpsfrågor av såväl operativ som strategisk karaktär.
Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, inköp, teknik, juridik eller erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt strategiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga. Du har god operativ och strategisk erfarenhet av offentlig upphandling och besitter en vana att kunna förstå, tolka samt utforma förfrågningsunderlag och avtal. Har du dessutom arbetat med inköpsfrågor inom bygg/anläggning så ser vi det som meriterande.
Som person är du en lagspelare med en god förmåga att samarbeta med personer på olika nivåer och med varierande behov av stöd. Du är van att arbeta med andra människor och ser en utmaning i att få en hel organisation att tycka att inköp är roligt och viktigt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har goda kunskaper i engelska språket. Vi tror vidare att du är affärsmässig, driven och självgående. Du har ett helhetsperspektiv och är kommunikativ på ett rakt, tydligt och enkelt sätt.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde. Arbetstiden är förlagd till dagtid.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Gimbro, inköpsspecialist eller Victoria Widborn, administrativ chef. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mia Hellberg på HR-avdelningen. Du når oss via växeln på telefon 031-400 100.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 maj.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jann Dewit
031-750 69 43
Jann Dewitt
031-7506943
Anders Broman
031-400100
Kenneth Berndtsson
031-400100
Ulf Ericson
031-733 02 04
Rekrytering Liseberg
031-400100
Rekrytering Liseberg
031-400100
Henrik Berntsson
031-400 100
Sebastian Nyström
031-400 100
Rekrytering Liseberg
031-400 100