OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AstraZeneca Presentation Vi söker nu en planerare/varuförsörjning till vår kund AstraZeneca som är ett av världens ledande läkemedelsbolag. Tjänsten som är på konsultbasis beräknas starta första april och pågå i fyra månader framåt. Du kommer att vara placerad på AstraZenecas kontor i Södertälje. Arbetsuppgifter Under uppdraget kommer du att sköta den operativa planeringen inom tilldelat produktsortiment. Arbetet bedrivs med stort kundfokus och för att säkerställa en hög leveransservice, optimal kapitalbindning och ledtider utifrån uppsatta mål. Detta innebär exempelvis följande: - besvara och i vissa fall initiera kundorder - planera tillverkningen av produktion utifrån kundorder, prognoser, lagersaldo och kapacitet - dimensionera kanban tavlor samt initiera extra kort - prioritera batcher i hela kedjan samt beräkna och underhålla planeringsparametrar - lägga inköpsanmodan eller lokalt avrop på förpackningsmaterial - upprätta prognoser på förpackningsmaterial och/eller råvaror för tilldelat produktsortiment - ansvara för kassation av material - befogenhet att förändra mastrar för speciell artikel enligt gällande rutin - driva och delta i projekt inom det tilldelade produktsortimentet. Du kommer att ha ett nära samarbete med bland annat inköp och Account Management. Vidare kommer du att delta och i viss mån leda projekt och olika arbetsgrupper som hör till verksamheten. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot logistik alternativt gymnasieutbildning samt flera års erfarenhet av logistik och varuförsörjningsfrågor. Dina datorkunskaper är mycket goda och har du arbetat i LEAN är det meriterande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska. För att lyckas i rollen som planerare tror vi att du är förändringsorienterad och kan hantera situationer med kort framförhållning och periodvis hög arbetsbelastning. Du är noggrann, strukturerad och engagerad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Kontaktpersoner på detta företaget
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca