OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som supporttekniker kommer du att ingå i vårt team där vi ger support åt våra externa kunder och tillsammans strävar mot att hålla en hög servicenivå. Du kommer att arbeta med incidenter och beställningar i Microsoftmiljö eskalerade av vår 1st line.
Då du kommer att ha en tät kontakt med våra kunder både med besök och via fjärrverktyg är det mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet.
Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en supportorganisation. Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå. Ett gediget tekniskt kunnande, ett brinnande intresse för att lösa problem kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna arbetsroll. Vi ser gärna att du trivs med att vara en del av ett team och sprider en positiv stämning runt dig. Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på
och engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos Idenet erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi är nyinflyttade i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Nyckelkompetenser:
? Service minded, social kompetens
? Windows XP/7
? Microsoft Server 2003 / 2008 / 2012 inkl. AD
? Microsoft Exchange (2003/2010)
? Microsoft Hyper-V / System Center 2007 / 2012
? Linux på virtuella plattformar såsom VMWare, Hyper-V och KVM.
? Red Hat Enterprise Linux i affärskritiska IT-miljöer.
? Generella funktioner som proxy, nätverk osv.
? Microsoft SQL Server
? Nätverk inkl. generell kunskap om brandväggar
? Microsoft Office 2003/2007/2010
? Att dokumentera system och rutiner för driftsorganisation.
? Behärska flytande engelska och svenska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser:
? Hårdvarukompetens på servernivå.
? TCP/IP, routing/switching,Firewall.
? Certifiering inom Windowsfamiljen MCP m.m
? Linux-certifiering, till exempel RHCE eller LPIC-2
? Drift av enterprise linux med SAN lösningar
? Clavister brandväggar
Kontaktperson
Ansökan med lönekrav märks "Erfaren supporttekniker" och skickas till hr@idenet.com. Eventuella frågor besvaras av Martin Davies via e-post martin.davies@idenet.com eller på telefon 08 522 90 100.
Idenet är specialister på IT-drift för mindre och medelstora företag. Vi är mycket starkt inriktade på Microsofts teknik och arbetar med de senaste versionerna av Microsofts infrastrukturprodukter. År 2009 vann vi Microsoft Partner-of-the-Year i hård konkurrens med 50.000 partners och rekordartade 2.000 tävlingsbidrag. År 2010 vann vi svenska statens förtroende i Kammarkollegiets upphandling vilket innebär att vi nu har ramavtal med den offentliga sektorn i Sverige.
Nu har år 2013 börjat bra med nya affärer och kunder så vi behöver stärka upp vår Servicedesk med fler supporttekniker.
Kontaktpersoner på detta företaget
PCST Manger Andrea Moroni
0704290162