ERFAREN SUPPORTTEKNIKER

Arbetsbeskrivning

Erfaren Supporttekniker till Opsis AB
Trivs du med att hjälpa andra människor? Är du tekniskt intresserad? Är du en pedagogisk person? Då kanske Opsis ITavdelning är platsen för dig!

Opsis AB tillverkar mätsystem för mätning av gasformiga ämnen i utomhusluft, skorstenar och processer. Våra kunder är både myndigheter och industrier och vår marknad sträcker sig över
hela världen.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta med att supporta våra ca 75 användare som sitter i Furulund och utspritt i Sverige samt 6 personer på vårt dotterbolag i Tyskland. Du kommer att ge support av hårdvara, mjukvara, installation av nya program, ominstallationer och hjälp vid problem med skrivare etc.
Ärenden till supporten kan antingen komma via företagets interna system eller genom att personal direkt kommer in till supporten med problem. Arbetsuppgifterna kan även innebära administration som kräver noggrannhet och ordning och reda.
Då vi är en liten och flexibel IT organisation så kommer det finnas stort utrymme för att bidra till att bygga upp fungerande supportrutiner samt även på sikt hjälpa till med vår servermiljö.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som supporttekniker och har goda ITkunskaper i både mjukvara och hårdvara. Du har goda kunskaper i Office/Windows.
Som person är du serviceminded, ansvarstagande, en god kommunikatör och strukturerad. Du är kundinriktad och har en pedagogisk fallenhet som kan vägleda personer så de lätt förstår. Du är van vid att ta ansvar och vill utvecklas och lära dig nya saker. Viktigt för denna roll är att du är intresserad av
administration och IT för att kunna få ett större grepp om vad ditt arbete innebär och resulterar i.
Vi kommer att lägga stor vikt på personligheten till denna tjänst.

Krav
Arbetat med support av engelska versioner av Windows 7/8 och Office 2007/2013
Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vi värdesätter följande kunskaper:
Vi ser gärna att du har gått någon ITutbildning
på högskola eller motsvarande.
Brinnande intresse för IT.
Nätverkskunskap.
Erfarenhet av ärendehantering.
Remoteuppkoppling som arbetssätt, tex via RDP och TeamViewer.
Konfiguration och hantering av iPhone/iPads.
Erfarenhet av Windows 8.1 och Office 2013.
Erfarenhet av deployment via MDT.
Erfarenhet av Windows Server 2012/2012R2.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför behandlas ansökningarna löpande under ansökningstiden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Opsis AB FURULUND
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 mars 2014

Besöksadress

Skytteskogsvägen 16
None

Postadress

BOX 244
FURULUND, 24402

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024