OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Svea hovrätt
Svea hovrätt är landets största hovrätt med ca 340 anställda.
Hovrätten är belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm. Organisatoriskt består hovrätten av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Sex av avdelningarna är allmänna avdelningar (brottmål och tvistemål) medan två av avdelningarna är specialiserade (miljö-, plan- och bygg- samt fastighetsrätt respektive immaterial-, marknadsförings- och konkurrensrätt, omfattande tvistemål, skiljemannarätt samt hyresrätt). Den administrativa enheten består av tre sektioner: Ekonomi, personaladministration och bibliotek, Service samt Arkiv och registratur.
Arbetsbeskrivning
Svea hovrätt erbjuder en utvecklande tjänst för dig som har stor kunskap inom hård och mjukvara, minst tre års erfarenhet av teknisk support och söker nya utmaningar!
Svea hovrätt söker en erfaren supporttekniker till sektionen för service för att utöka IT-enheten som i dagsläget består av två supporttekniker. I denna tjänst har du i större utsträckning än vad som är vanligt för en supporttekniker möjligheter att påverka och utveckla arbetet inom IT-stöd.
Du kommer i huvudsak att arbeta med följande:
Ge snabb och kvalitativ service och stöd till hovrättens medarbetare.
Arbeta proaktivt och sätta dig in i hur hovrätten arbetar med olika program, vad det finns för utmaningar och önskemål samt omsätta detta i IT-stöd.
Vara en del av hovrättens arbete med digital utveckling.
Felsökning av datorer och skrivare. Eskalera ärenden till Domstolsverkets IT-support (2:a och 3:e linjen) som inte löses på plats.
Användarsupport såsom administration av behörigheter, installation av hård- och mjukvara.
Hålla interna utbildningar och workshops i Officepaketet och Skype.
Byte av trasig eller gammal utrustning, "omtankning" av datorer samt flytt av IT-utrustning mellan hovrättens byggnader.
Beställare av IT-tekniska lösningar och förbrukningsvaror.
Administrativ hantering av mobiltelefoni.
Drift och förvaltning av utskriftshantering.
Kvalifikationer
Krav
Du har minst tre års erfarenhet av teknisk support med kunskap och erfarenhet av ovan angivna arbetsuppgifter.
Du har mycket goda kunskaper i Windows 10 och Officepaketet. Vidare krävs goda kunskaper i Active Directory, Exchange och EpiServer samt mobiltelefoni/mail i mobilen och skrivarhantering exempelvis ”Follow-me-Print” och generell felsökning av skrivare.
Kunskap i digital utveckling och arbete inom ITIL.
Meriterande
Kunskaper i AV-teknik.
Tidigare erfarenhet av arbete på myndighet, gärna domstol.
Personlighet
Som person är du tekniskt kunnig och håller dig uppdaterad på området samt har intresse av att driva digitalt utvecklingsarbete.
Du har förmåga att identifiera behov och brister inom IT-stöd och du arbetar proaktivt för att underlätta för verksamheten och användarna.
Du tycker om problemlösning och är bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du har hög ansvars- och servicekänsla och en god förmåga att skapa samt vårda kontakter inte minst på den egna arbetsplatsen. Du tar egna initiativ och delar med dig av din kunskap och kompetens. Du trivs med det personliga mötet med användare samt att ge god service. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad och har ett flexibelt förhållningssätt till arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen.
Erfarenhet
Tre års erfarenhet från liknande arbete.
Omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Arbetstid: Lokalt arbetstidsavtal tillämpas.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-15. Ansökningar kommer att hanteras löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
I rekryteringen av denna tjänst samarbetar Svea hovrätt med Randstad. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringskonsult Adam Bernhoff, adam.bernhoff@randstad.se
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.