OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att jobba inom IT? Är du teknikintresserad? Tycker du om att hjälpa andra med IT-problem?
Som IT-tekniker hos Telecomputing har du fantastiska karriärmöjligheter. Företaget erbjuder en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som supportmedarbetare är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV inför en fortsatt karriär inom IT.
Telecomputing jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att företaget kan erbjuda sina anställda spännande och varierade arbetsuppgifter.
Det viktiga är att du är intresserad av att jobba inom IT, har sysslat en del med datorer och teknik och att du är trevlig och social.
Uppgifter
Du kommer att arbeta med användarsupport i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus. Du förväntas lösa minst 80% av de ärenden som kommer in hos slutanvändarna direkt i den första kontakten, vilket innebär att du kommer att stöta på en stor variation av ärenden. En del av problemen innefattar 2nd line nivå, men rollen är benämnd 1st line.
Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden. Det är viktigt att du är trevlig och social och att du tycker om att träffa nya människor.
Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.
Du kommer att agera SPOC (single point of contact), vilket innebär att du kommer ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.
Du kommer att registrera alla inkommande samtal i ärendehanteringssystemet.
Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till incident manager.
Arbetstiderna är varierande beroende på vilken kundgrupp man arbetar i men öppettiderna är mellan kl.06:00-24:00 under vardagar och kl.07:30-24:00 under helger.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gått IT-gymnasiet och/eller någon KY-utbildning och vill jobba med support. Du får gärna har jobbat en eller ett par år inom IT, gärna med support men även inom andra områden. Du är väldigt intresserad av teknik, främst data, du ser din framtid inom IT-branschen och du tycker om att agera problemlösare. Vi ser gärna att du har relevant kunskap för en IT-supportroll, såsom:
- IT-utbildning inom, lägst IT-gymnasium
- Erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoftmiljö
- Windows Server 2003, 2008, 2010
. - Windows XP/Vista/7
. - Active directory
Meriterande:
. - Citrix
. - Lotus notes
. - ITIL
. - Nätverk
. - Övervakningsverktyg
. - Molntjänster
Personliga egenskaper
. - Driven och självgående
. - Serviceinriktad med förståelse för affärer, engagemang och fokus
. - Positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor
. - Stresstålig och strukturerad
. - Du ska tala och skriva svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.
Om du tror att du skulle passa som supportmedarbetare och kunna representera Telecomputing på ett bra sätt är du välkommen att söka tjänsten på länken nedan.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm (Kista)
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: Snarast då vi intervjuar kandidater löpande
För information: Malin Karlsson, malin.karlsson@dfind.se
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.